Bolt wprowadził mechanizm, dzięki któremu zamawianie przejazdów przez osoby niewidome, także te z psem przewodnikiem, będą łatwiejsze. Od teraz wystarczy, by opatrzyły one swoje imię w aplikacji dwiema konkretnymi emotikonami: okiem (👁️) jeśli podróżują z białą laską lub okiem i psem (👁️🐶) jeśli podróżują z psem przewodnikiem. W ten sposób kierowca otrzymujący taki przejazd, będzie wiedział, że jego kolejny pasażer może potrzebować wsparcia przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu.
fot. Materiały prasowe Bolt
Zobacz również
Aby nowy mechanizm mógł funkcjonować, przeprowadzono kampanię informacyjną kierowaną do kierowców. Otrzymali oni instrukcje o wprowadzeniu nowych emotikonek, ale też wskazówki, w jaki sposób należy pomóc pasażerowi, który jest osobą niewidomą. Kierowcy, którzy odbędą przejazd z psem przewodnikiem, będą mogli ubiegać się w razie potrzeby o zwrot kosztu za czyszczenie samochodu.
– Misją naszej firmy jest tworzenie miast dla ludzi, dlatego staramy się rozmawiać z przedstawicielami różnych środowisk i krok po kroku szukać rozwiązań, które będą wspierały ich potrzeby komunikacyjne. Mamy świadomość, że zaproponowany przez nas mechanizm to tylko początek, jednak będziemy bacznie obserwować jego skuteczność i mamy nadzieję, że zainicjuje on kolejne zmiany w naszej aplikacji — mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Działania Bolt przy wprowadzaniu tego mechanizmu wsparli influencerzy. Opowiedzieli w mediach społecznościowych o życiu codziennym i wyzwaniach, jakie stoją przed osobami niewidomymi chcącymi żyć aktywnie. Jednym z nich jest Sebastian Grzywacz, znany w sieci jako Odlotowy Niewidomy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jeśli chodzi o miejską komunikację publiczną, w Warszawie oraz innych większych miastach osoby niewidome mogą korzystać z niej w sposób dosyć przystępny. Widoczna jest natomiast potrzeba zmian w obszarze prywatnych dostawców usług transportowych. Wielu kierowców wciąż ma opory przed przewozem pasażerów podróżujących z psami asystującymi, nie mając świadomości, że nie jest to przywilej, a prawo przysługujące osobom niewidomym. Program wprowadzony przez firmę Bolt może być bardzo dobrym początkiem zmian w kwestii prywatnych dostawców miejskiej mobilności i obsługi pasażerów z niepełnosprawnością — komentuje Sebastian Grzywacz.
Zdjęcie główne: materiały prasowe Bolt