#BookTok – Empik i TikTok łączą siły, aby wspierać polskie czytelnictwo

TikTok i Empik rozpoczynają współpracę, która ma na celu promocję czytelnictwa i wsparcie kultury w Polsce. Platforma objęła patronatem nagrodę Odkrycia Empiku 2021, a marki zapowiadają szereg różnorodnych działań komunikacyjnych, również z zakresu CSR.
O autorze
2 min czytania 2022-01-24

TikTok systematycznie współtworzy lub angażuje się w akcje, które wspierają wartościową rozrywkę. Z tego powodu razem z Empikiem – rynkowym liderem, obecnym w polskim krajobrazie kulturalnym od ponad 70 lat – podejmuje działania skupione na promocji literatury i czytelnictwa. Pierwszą wspólną inicjatywą jest patronat TikToka nad Odkryciami Empiku 2021 – wyróżnieniami dla artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie kultury, a ich twórczy fenomen doceniło eksperckie Jury. Laureaci w Literaturze, Muzyce i Filmie zostaną ogłoszeni 15 lutego podczas gali Bestsellerów Empiku 2021. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w kilku kanałach, m.in. na TikToku.

Ponadto, platforma wspólnie z zasięgowymi twórcami, będzie zachęcać do oddawania głosów na Nagrodę Publiczności w ramach Bestsellerów Empiku 2021. Głosowanie w aplikacji Empik potrwa od 1 do 10 lutego. TikTok stworzy także w okresie głosowania hashtag challenge, w którym użytkownicy polecać będą swoje ulubione lektury. Autorzy najbardziej pomysłowych filmów mają szansę na atrakcyjne nagrody – zestawy składające się z książkowych bestsellerów Empiku, limitowanych gadżetów TikToka oraz voucherów do aplikacji Empik Go z tysiącami ebooków, audiobooków i podcastów.

Finałem pierwszego etapu współpracy będzie transmisja na żywo z gali Bestsellerów Empiku 2021, okraszona dodatkowo materiałami zza kulis, ekskluzywnymi wywiadami z gwiazdami itd. Wszystkie aktywności komunikacyjne będą promowane najbardziej zasięgowymi formatami TikToka.

Kolejne etapy współpracy także oparte będą o promocję wartościowych pozycji literackich z różnych gatunków i skierowane do różnych grup odbiorców, w tym również tych, którzy po tradycyjną książkę sięgnąć nie mogą. Więcej szczegółów już wkrótce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

TikTok poleca w Empikach

W ramach współpracy w 50 wybranych salonach Empik pojawią się dedykowane półki oznaczone logo TikToka, na które trafią wybrane pozycje książkowe polecane przez twórców i użytkowników platformy. Co więcej, dzięki kodom QR i specjalnej ekspozycji graficznej, można będzie od razu dotrzeć do wideo recenzującego dany tytuł. Czytelnicy dostaną szczerą i wiarygodną recenzję wprost od innych fanów książek. Natomiast sami użytkownicy platformy – dzięki fachowej i kreatywnej recenzji – będą mogli zainspirować innych, zaistnieć w nowej roli i kto wie – może zyskać sławę!

O wszystkich wspólnych aktywnościach użytkownicy TikToka dowiedzą się z dedykowanej strony dostępnej w sekcji „Odkryj” w aplikacji lub śledząc dedykowany akcji hasztag.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Życie literackie online

TikTok to miejsce, które kształtuje kulturę, oferując równocześnie wyjątkowe doświadczenia swoim użytkownikom. Ponad 60 proc. z nich przyznaje, że platforma pozwala im odkrywać nowe rzeczy – poszerzając ich horyzonty i zainteresowania. Jestem przekonana, że współpraca z Empikiem sprawi, że TikTok na stałe zostanie naturalnym miejscem do dyskusji o książkach, a tym samym zachęci użytkowników do eksplorowania wyjątkowych, dojrzałych treści” – mówi Paula Kornaszewska, head of operations team, TikTok Polska. ­­
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Nasze doświadczenia i sukcesy w promocji książek i czytelnictwa w ostatnich dwóch latach w kanale online – jak chociażby spotkania z twórcami czy Wirtualne Targi Książki z wielomilionową publicznością – dowodzą, że taka formuła świetnie się sprawdza. Współpraca z TikTokiem to dotarcie z przekazem o książkach do milionów odbiorców  i realna szansa na polepszenie kondycji czytelnictwa w Polsce. Łącząc siły, możemy inspirować i przekonać kolejne rzesze odbiorców, że książki to wartościowa forma spędzania wolnego czasu – podkreśla Artur Malinowski, digital marketing division director, Empik.