Rysunkowe małpy są elementem elitarnego klubu Bored Ape Yacht Club NFT, a każda z nich jest warta fortunę. Do tej pory postaci funkcjonowały głównie jako dzieło NFT, swego rodzaju karty kolekcjonerskie, za które trzeba zapłacić od 700 tys. do nawet kilkunastu milionów złotych – po zakupie można zapisać je na komputerze i później dowolnie wykorzystywać (np. ustawiać jako zdjęcie profilowe na Twitterze czy LinkedInie).
Wszystko jednak wskazuje na to, że małpy już wyszły poza świat social mediów i zaczynają szturmem podbijać media i rynek mody. Potwierdzeniem tego są dwa ostatnie newsy związane z nową rolą Bored Ape.
Zobacz również
Jeden z nich związany jest z branżą mody, która jako jedna z pierwszych zaczęła wykorzystywać NFT i coraz prężniej buduje swoje miejsce w metaversum. Tym razem po nowy trend sięgnęła marka adidas, która postanowiła ubrać słynne małpy w swoje produkty. Współpraca została ogłoszona na Instagramie, gdzie możemy zobaczyć nową odsłonę małpy – jest ona ubrana w dresową kurtkę, na której oprócz logo adidasa pojawiają się jeszcze charakterystyczne trzy paski.
Jeszcze nie wiadomo, ile będzie kosztować małpa w stroju adidasa, ale wystylizowane w podobny sposób sylwetki osiągają obecnie ceny w milionach dolarów, a każdy token związany z daną postacią podwaja swoją wartość. W projekcie wzięli dodatkowo udział twórcy komiksów NFT Punks Comic oraz inwestor kryptowaluty Gmoney, którzy wypuścili swoje własne postacie w ubraniach niemieckiej marki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe, znudzona małpa stała się również bohaterem serialu animowanego, która w zamierzeniu jego twórców ma trafić do fanów takich produkcji jak „Bojack Horseman” i „South Park”.
„The Red Ape Family” to nowy serial animowany z postaciami z kultowej kolekcji niewymiennych tokenów Bored Ape Yacht Club. Już teraz można oglądać go na YouTube, chociaż głośno mówi się o tym, że pod względem fabuły serial absolutnie nie zachwyca. Przede wszystkim rzuca się w oczy fakt, że produkcja jest nastawiona przede wszystkim na sprzedaż kolekcjonerskich małp i że twórcy skupili się na prezentacji postaci, wplatając w to słabej jakości dowcipy.
Producentem wykonawczym serialu jest raper 2 Chainz, który twierdzi, że jest to „pierwszy na świecie animowany serial komediowy, napędzany przez blue-chip NFT”. W rzeczywistości jednak pierwsza kreskówka NFT została stworzona przez Milę Kunis i Ashtona Kutchera i nazywa się „Stoner Cats”.
PS
Muzyk Post Malone, prowadzący talk-show Jimmy Fallon czy też koszykarz Steph Curry – osoby publiczne zaczęły zastępować swoje zdjęcia na Twitterze obrazkami z małpami. Dlaczego?