Bożonarodzeniowy budżet internautów – 1/3 planuje wydać od 500 do tysiąca złotych

Wyniki badania Wydatki świąteczne internautów w Polsce, przeprowadzonego przez dostawcę płatności internetowych – PayU, potwierdzają wielokanałowe podejście konsumentów do zakupów.
O autorze
1 min czytania 2014-11-25

Zdecydowana większość ankietowanych zamierza zaopatrzyć się w produkty potrzebne do zorganizowania świąt oraz prezenty korzystając z oferty zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych i przeznaczyć na ten cel do tysiąca złotych.

Polacy są coraz bardziej wymagającymi konsumentami i będą szukać produktów do przygotowania Świąt oraz upominków w różnych kanałach sprzedażowych. Głównymi miejscami, w których badani internauci zamierzają zrobić przedświąteczne zakupy są w kolejności najczęściej wymienianych: sklepy stacjonarne (78 proc.), serwis Allegro (64 proc.) oraz sklepy internetowe (24 proc.). 18 proc. wybierze się także na targ lub bazar, a 4 proc. deklaruje, że nie robi samodzielnie takich zakupów.

43 proc. badanych internautów zamierza przeznaczyć na organizacje Świąt Bożego Narodzenia, w tym również na zakup prezentów, między 101 a 500 złotych. Ponad 1/3 (33 proc.). planuje wydać na ten cel w kwotę od 501 do 1 000 złotych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najpopularniejszą metodą płatności za zakupy internetowe wskazywaną przez badanych jest szybki e-przelew (84 proc. wskazań), kolejną pozycję zajmuje karta kredytowa lub debetowa (37 proc.), dalej gotówka przy odbiorze przesyłki (21 proc.) oraz raty, na które wskazało 3 proc. badanych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W tym szczególnym, przedświątecznym okresie, kiedy wydatki związane z zakupami są większe niż zazwyczaj, warto skupić uwagę na ostatniej z wymienionych form płatności. Przykładowo na platformie handlowej Allegro do 4 grudnia włącznie można skorzystać z rat 0 proc. od PayU, które poza tym, że są nieoprocentowane są też wyjątkowo wygodne i szybkie – decyzja kredytowa może zostać udzielona nawet w kilkadziesiąt sekund, a umowa o pożyczkę zawierana z bankiem zatwierdzana jest jednym kliknięciem. Są to też pierwsze w Polsce raty przyznawane w 100 proc. online.

Grupy produktów najczęściej wskazywane jako te, które internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58 proc. wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48 proc.), odzież (47 proc.) i elektronika (44 proc.). Na same prezenty 37 proc. badanych chce wydać między 101 a 300 złotych, a 31 proc. od 301 do 500 złotych.

Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1100 internautów w Polsce, którzy korzystają aktywnie z płatności PayU.