Brand hero Danonino uczy dzieci odporności w świecie AR

Zimą dbanie o odporność staje się szczególnie istotne. Dlatego marka Danonino przygotowała kampanię, w której uwielbiany przez dzieci brand hero – dinozaur Dino – został przeniesiony do rzeczywistości rozszerzonej. W cyfrowym świecie uczy, jak dbać o własne zdrowie i budować dobre nawyki.
O autorze
1 min czytania 2021-02-17

Aktywacja Danonino, realizowana w ramach platformy komunikacyjnej „Be a Giant”, ma na celu pokazanie dzieciom, że bycie wielkim zależy od nich, a nauce zdrowych nawyków może towarzyszyć dobra zabawa. W tym celu, od połowy stycznia 2021 roku, na opakowaniach produktów Danonino (rumuński i bułgarski odpowiednik Danonków) pojawiło się osiem kodów QR, które przenoszą do wirtualnego świata dinozaura Dino. Na najmłodszych czekają aż 24 zadania zachęcające m.in. do aktywności fizycznej, przygotowania zdrowego i zbilansowanego śniadania czy przekazania innym dzieciom za małych ubrań. Po wykonaniu wszystkich wyzwań można wydrukować specjalny dyplom „Be a Giant”, w który Dino gratuluje małym zwycięzcom i zachęca ich do dalszego dbania o swoją odporność.

Projekt wykorzystuje technologię web AR, która umożliwia uruchamianie interaktywnej treści bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej w smartfonach z systemami iOS i Android. Wystarczy zeskanować kod QR z opakowania Danonino. Wcześniej stosowanie rozszerzonej rzeczywistości było możliwe wyłącznie po zainstalowaniu aplikacji mobilnych.

W celu umieszczenia bohatera w otaczającej przestrzeni wykorzystano funkcję „markerless”. Pozwala ona na korzystanie z wirtualnej rzeczywistość bez posiadania specjalnego markera graficznego. Wystarczy nakierować obiektyw kamery smartfona na płaską powierzchnię, na której pojawi się postać brand hero. Chcąc zagwarantować możliwości częstego kontaktu z rozwiązaniem AR, bez konieczności rejestracji, zastosowano zapis w lokalnej pamięci urządzenia. Daje to możliwość kontynuowania przygód z Dino w dowolnym momencie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Chcieliśmy w angażujący sposób pokazać najmłodszym, jak budować zdrowe nawyki i dbać o odporność. W tym celu pomogła nam unikatowa technologia web AR. Wirtualna postać Dino jest obecna w 1/3 zadań. Po zrealizowaniu każdego z nich, w wirtualnej rzeczywistości, najmłodsi mogą sprawdzić sił w kolejnych dwóch wyzwaniach. A ulubiony dinozaur towarzyszy im na każdym etapie zabawy. Zależało nam, żeby zagwarantować dzieciom wiele wciągających zadań związanych z obowiązkami domowymi, ruchem czy koncentracją, które mogą realizować wspólnie z rodziną i wesołym towarzyszem – Dino – mówi Andreea Dumitrescu, senior communication & strategy activation manager, Central Europe & Nordics, Danone.

Za przygotowanie aplikacji mobilnej, key visual oraz zrealizowanie kampanii odpowiada agencja VMLY&R. Animację postaci stworzono we współpracy z Double Dare. Na potrzeby kampanii powstała również wykorzystana w spocie telewizyjnym animacja 3D, za którą odpowiada studio Badi Badi. Za adaptację wszystkich materiałów na rynku rumuńskim odpowiada VMLY&R Commerce Bucharest.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się