Aktywacja Danonino, realizowana w ramach platformy komunikacyjnej „Be a Giant”, ma na celu pokazanie dzieciom, że bycie wielkim zależy od nich, a nauce zdrowych nawyków może towarzyszyć dobra zabawa. W tym celu, od połowy stycznia 2021 roku, na opakowaniach produktów Danonino (rumuński i bułgarski odpowiednik Danonków) pojawiło się osiem kodów QR, które przenoszą do wirtualnego świata dinozaura Dino. Na najmłodszych czekają aż 24 zadania zachęcające m.in. do aktywności fizycznej, przygotowania zdrowego i zbilansowanego śniadania czy przekazania innym dzieciom za małych ubrań. Po wykonaniu wszystkich wyzwań można wydrukować specjalny dyplom „Be a Giant”, w który Dino gratuluje małym zwycięzcom i zachęca ich do dalszego dbania o swoją odporność.
Projekt wykorzystuje technologię web AR, która umożliwia uruchamianie interaktywnej treści bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej w smartfonach z systemami iOS i Android. Wystarczy zeskanować kod QR z opakowania Danonino. Wcześniej stosowanie rozszerzonej rzeczywistości było możliwe wyłącznie po zainstalowaniu aplikacji mobilnych.
Zobacz również
W celu umieszczenia bohatera w otaczającej przestrzeni wykorzystano funkcję „markerless”. Pozwala ona na korzystanie z wirtualnej rzeczywistość bez posiadania specjalnego markera graficznego. Wystarczy nakierować obiektyw kamery smartfona na płaską powierzchnię, na której pojawi się postać brand hero. Chcąc zagwarantować możliwości częstego kontaktu z rozwiązaniem AR, bez konieczności rejestracji, zastosowano zapis w lokalnej pamięci urządzenia. Daje to możliwość kontynuowania przygód z Dino w dowolnym momencie.
– Chcieliśmy w angażujący sposób pokazać najmłodszym, jak budować zdrowe nawyki i dbać o odporność. W tym celu pomogła nam unikatowa technologia web AR. Wirtualna postać Dino jest obecna w 1/3 zadań. Po zrealizowaniu każdego z nich, w wirtualnej rzeczywistości, najmłodsi mogą sprawdzić sił w kolejnych dwóch wyzwaniach. A ulubiony dinozaur towarzyszy im na każdym etapie zabawy. Zależało nam, żeby zagwarantować dzieciom wiele wciągających zadań związanych z obowiązkami domowymi, ruchem czy koncentracją, które mogą realizować wspólnie z rodziną i wesołym towarzyszem – Dino – mówi Andreea Dumitrescu, senior communication & strategy activation manager, Central Europe & Nordics, Danone.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Za przygotowanie aplikacji mobilnej, key visual oraz zrealizowanie kampanii odpowiada agencja VMLY&R. Animację postaci stworzono we współpracy z Double Dare. Na potrzeby kampanii powstała również wykorzystana w spocie telewizyjnym animacja 3D, za którą odpowiada studio Badi Badi. Za adaptację wszystkich materiałów na rynku rumuńskim odpowiada VMLY&R Commerce Bucharest.
Słuchaj podcastu NowyMarketing