Branża retail lubi chmurę? Badania SAP i Forrester Consulting

Rozwiązania cloud budzą coraz większe zainteresowanie w branży handlowej na świecie. 87% menedżerów z branży retail badanych przez SAP i Forrester Consulting docenia znaczenie oprogramowania chmurowego wspierającego całościowo procesy biznesowe.
O autorze
1 min czytania 2019-03-13

Badacze SAP i Forrester Consulting podzielili firmy badanych menedżerów retail z 9 krajów na dwie grupy: deklarujące się jako innowacyjne oraz pozostałe. Według badań 81% respondentów z firm innowacyjnych rozpoczęło lub zakończyło już proces transformacji cyfrowej. W przypadku pozostałych firm było to już znacznie mniej, bo 55%.

Z chmurą bardziej innowacyjni 

Dane te pokazują, że detaliści nadający ton swojej branży koncentrują się obecnie na budowaniu jak najlepszych doświadczeń dla swoich klientów, a wykorzystują do tego celu różne rozwiązania. Digitalizują łańcuchy dostaw oraz wprowadzają inteligentne technologie do swoich sklepów stacjonarnych oraz internetowych. Co więcej, liderzy przedstawieni w badaniu nie chcą poprzestawać na dotychczasowych działaniach, inwestując w kolejne cyfrowe narzędzia zwiększające zaangażowanie konsumentów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Detaliści, którzy chcą lepiej zrozumieć swoich klientów, dostawców oraz partnerów i nawiązać z nimi głębsze relacje, mogą wykorzystać do tego infrastrukturę chmurową. Retailerzy badani przez SAP i Forrester Research postrzegają chmurę jako kluczowy czynnik umożliwiający im realizację ich cyfrowych priorytetów. Są skłonni inwestować więcej w tę technologię w celu wsparcia procesów biznesowych, takich jak logistyka, badania i rozwój, jak również handel i sprzedaż.

Internet Rzeczy najlepszy dla retailu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badani za najbardziej przyszłościowe technologie w kontekście rozwoju cyfrowej sprzedaży uważają Internet Rzeczy (88% wskazań), analitykę w czasie rzeczywistym (86%) oraz uczenie maszynowe (84%). Aż 92% uważa, że wprowadzenie tych procesów do chmury miałoby pozytywny wpływ na zdolność do cyfrowej transformacji całego ekosystemu firmy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Retailerzy deklarujący się jako innowacyjni dostrzegają we wdrażaniu procesów transformacyjnych korzyści przekładające się na wzrost efektywności ich firmy (97% respondentów) oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej nad mniej zaawansowanymi technologicznie rywalami (93%).