Branża turystyczna na Facebooku

Internet jest istotnym miejscem dla branży turystycznej. Właśnie tam najczęściej szukamy ofert wakacyjnych oraz miejsc wartych odwiedzenia. Dotyczy to także mediów społecznościowych, które wręcz zmieniły wymiar podróżowania.
O autorze
1 min czytania 2017-07-19

Jakie turystyczne profile odwiedzamy najczęściej? Odpowiedź w najnowszym rankingu NapoleonCat.

Wakacje stały się jednym z wiodących tematów w mediach społecznościowych. To właśnie tam pytamy znajomych o miejsca warte odwiedzenia, zbieramy rekomendacje, dzielimy się ciekawymi ofertami, umieszczamy opinie i recenzje hoteli, restauracji, tour operatorów, oraz mówimy o swoich planach wakacyjnych. Użytkownicy Facebooka publikują wpisy także w trakcie wczasów, a nawet meldują się w danych miejscach, często już nawet na lotniskach.

Firma NapoleonCat, udostępniająca narzędzie do zarządzania i analityki mediów społecznościowych, opracowała ranking najpopularniejszych stron związanych z branżą turystyczną. Zestawienie uwzględnia operatorów, agentów i pośredników turystycznych, jak również facebookowe strony serwisów rezerwacyjnych, wyszukiwarek ofert turystycznych, przelotów czy miejsc noclegowych itp. W rankingu nie zostały uwzględnione strony przewoźników, linii lotniczych, hoteli, blogów podróżniczych, ani też strony, na których można znaleźć opisy ciekawych miejsc do zwiedzenia, czy relacje z wypraw.

Branża turystyczna na Facebooku

Wśród najpopularniejszych stron rezerwacyjnych, udostępniających wyszukiwarki ofert turystycznych, znalazły się Kocham wakacje! (ponad 730 tys. fanów), Fly4free: tanie latanie podróże turystyka (ponad 680 tys. fanów), Wakacyjni Piraci (prawie 670 tys. fanów), Tanie Loty (ok. 390 tys. fanów) oraz Ja chcę na wakacje (ponad 320 tys. fanów).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Biura podróży a Facebook

Wysokie miejsca w rankingu zajmują również biura podróży. Aż 8 z nich znalazło się w TOP30 branży turystycznej na Facebooku. Największą popularność zyskała Itaka, która jako jedyna przekroczyła granicę 200 tys. fanów. Dużym zainteresowaniem cieszą się również TUI, Exim Tours Polska, Rainbow oraz Grecos Holiday – każde z tych biur zgromadziło wokół swojej marki już ponad 100 tysięcy fanów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się