TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Break The Code: autorska kolekcja mody biurowej Nowego Stylu

Wraz z projektantką Julią Fusiecką, Nowy Styl stworzyło własną odsłonę mody biurowej. Kolekcja Break The Code ma zwrócić uwagę na rolę ubioru w nowej rzeczywistości w biurach. Zobacz, jak wyglądać może współczesny dress code.
O autorze
2 min czytania 2021-09-20

Jesienią 2019 roku włoska edycja magazynu „Vogue” opublikowała zdjęcie dyplomowej kolekcji projektantki Julii Fusieckiej The Court, Court n°1. Element scenografii stanowiło m.in. krzesło stadionowe Abacus, flagowy produkt marki Forum by Nowy Styl. 

Nowy styl skontaktował się z artystką, aby poznać kulisy projektu.

– W trakcie spotkania rozmawialiśmy o modzie w biurze, o jej wpływie na naszą efektywność czy pewność siebie, a także o ograniczeniach, jakie w wielu przypadkach narzuca tzw. dress code. Postanowiliśmy, że niebawem wspólnie rzucimy mu wyzwanie – wspomina Przemysław Różowicz, dyrektor Działu Zarządzaniu Brandami w Nowym Stylu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Okazja do współpracy nadarzyła się w połowie zeszłego roku, gdy Nowy Styl otworzył showroom w Warszawie przy ul. Jutrzenki. W salonie zobaczyć można meble, które odpowiadają potrzebom współczesnego biura  – dynamicznego, mobilnego, podzielonego na strefy różnej aktywności oraz dostosowanego do tzw. nowej rzeczywistości post-covidowej, w której biuro to przede wszystkim miejsce spotkań. Warszawski showroom stał się w ten sposób inspiracją dla projektantki.

Punktem wyjścia do stworzenia kolekcji kapsułowej był klasyczny garnitur. Projektantka postanowiła go jednak odmłodzić i usportowić. Aby osiągnąć zamierzony cel, Julia Fusiecka zastosowała m.in. marszczenie w talii marynarki damskiej – techniczny zabieg znany z mody sportowej – zaś górę sylwetki męskiej oparła na eleganckiej bluzie z wełnianej tkaniny w strukturalny prążek, z niską stójką i zamkiem 1/2, która część elementów zaczerpnęła z tradycyjnej marynarki, ale zbudowała zdecydowanie lżejszy wizerunek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Efekt jest bardzo agile’owy, czyli przygotowany na to, aby sprostać wielu różnych zadaniom w ciągu dnia. Taki model pracy to standard dla najmłodszego pokolenia, dlatego nasza kolekcja adresowana jest przede wszystkim do osób w przedziale wiekowym 25-34 lata. I dlatego Julia Fusiecka zaprojektowała sylwetki tak, aby dawały możliwość wykorzystania ich w różnych sytuacjach – od oficjalnych po niemalże imprezowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Na strój damski składa się kilka części, np. marynarka, kamizelka, spodnie i zakładana na nie spódnica, które w szybki sposób można ze sobą łączyć lub rozdzielać. Z kolei w poszczególnych elementach odzieży męskiej udało się osiągnąć balans pomiędzy formalnością a luzem – podkreśla projektantka.

– Nie zamierzamy wejść w branżę modową, dlatego kolekcja ma charakter pokazowy – zapewnia Przemysław Różowicz. – Uważamy jednak, że rola naszej firmy polega na przyglądaniu się biurom z różnych perspektyw i inicjowaniu dyskusji wykraczającej poza ich wyposażenie. Zadaniem kolekcji jest więc zwrócenie uwagi na potrzebę dostosowania mody do współczesnej nowej funkcji i organizacji biura. – Kolekcja nie lekceważy tradycji, jest w niej natomiast energiczny duch, który pojawił się wraz młodym pokoleniem i z nową rzeczywistością. To pokolenie chce podążać własną ścieżką, także w kwestii biurowego dress code’u, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie kolekcji – Break The Code – dodaje.

Zdjęcia: Magda Wieczorek