Rozwój rynku komunikacji marketingowej w naszym kraju jest bardzo dynamiczny. Obecnie według różnych źródeł szacuje się, że na rynku polskim działa ok 1200 firm świadczących usługi komunikacji marketingowej. Z jednej strony obserwujemy agencje, które mogą poszczycić się wieloma osiągnięciami, dynamicznie rozwijają się i oferują swoje usługi na bardzo wysokim, profesjonalnym poziome. Ale jednocześnie pojawia się wiele podmiotów, które zachęcone perspektywą „szybkich zysków”, rozpoczynają działalność na rynku, świadcząc usługi bardzo miernej jakości. Przy jednoczesnym braku narzędzi pozwalających weryfikować jakość usługodawców, ich kompetencje i rzetelność świadczonych usług, wybór odpowiedniej agencji dla marketera jest dużym wyzwaniem.
Znalezienie agencji czy freelancera, działających profesjonalnie i oferujących usługi na dobrym poziomie, odróżnienie ich od podmiotów, które nie mają odpowiednich kompetencji i często zasobów, aby podejmować się zlecanych projektów, niejednokrotnie przypomina bardziej loterię niż świadomy wybór oparty na szerokiej wiedzy na temat podmiotów działających na rynku komunikacji marketingowej. Z punktu widzenia marketera, znalezienie dobrej agencji, umiejącej przedstawić dobrą odpowiedz na brief i następnie dostarczyć dobrej jakości usługę jest kluczowe. Przekłada się na czas poświęcony na realizację projektu oraz na późniejsze efekty rynkowe na prowadzonych przez marketera markach. Stąd dotarcie do kluczowych, dobrej jakości agencji, w wielu przypadkach jest kluczem do sukcesu i realizacji celów na marce prowadzonej przez marketera.
Zobacz również
– Rynek komunikacji marketingowej jest bardzo nieuporządkowany. Mnogość kanałów komunikacji marketingowej w zestawieniu ze specyfiką różnych branży rynkowych powoduje, że specjalizacja agencji reklamowych oraz freelancerów jest coraz bardziej pożądana. Jednak dla marketerów dotarcie do najlepszych usługodawców, znających specyfikę danej branży i jednocześnie wybranego kanału komunikacji jest trudne z uwagi na brak narzędzi pozwalających spojrzeć z szerszej perspektywy na cały rynek usługodawców, rzetelnie sklasyfikować agencje, zweryfikować ich kompetencje oraz doświadczenie. Jako profesjonaliści i praktycy obecni od wielu lat na rynku komunikacji marketingowej, borykający się z tymi wyzwaniami, stworzyliśmy serwis wychodząc naprzeciw tym potrzebom – mówi Marcin Chyliński, project manager Brief4U.com.
Profesjonalny proces przetargowy
Brief4U.com to serwis kojarzący marketerów z agencjami reklamowymi oraz freelancerami, oferujący marketerom możliwość wybrania agencji reklamowych precyzyjnie dopasowanych do specyfiki danego projektu marketingowego, spośród największej bazy agencji reklamowych w kraju (ok 350 agencji komunikacji marketingowej dostępnych dla marketerów – stan na początek stycznia 2019 r.).
Ważną funkcjonalnością serwisu jest możliwość przeprowadzenie profesjonalnego procesu przetargowego, co jest integralną częścią wyboru agencji do danego projektu. Proces przetargowy w ramach serwisu oparty jest o ustandaryzowany brief, z możliwością dostosowania zakresu informacji do specyfiki danego projektu. Jest to niewątpliwie zaleta serwisu, dostępu do największej bazy agencji. Jakość briefów wysyłanych przez marketerów do agencji niejednokrotnie pozostawia wiele do życzenia. Przekłada się to na czas pracy agencji nad ofertą, a co za tym idzie, powoduje wyższe koszty usług, które agencje muszą wkalkulować w koszt realizowanych usług. Natomiast marketerzy niejednokrotnie tracą zasoby finansowe realizując nietrafione, marnej jakości projekty, ponieważ nie umieją znaleźć lepszej jakości usługodawców. Ustrukturyzowanie tego etapu komunikacji z pewnością przyniesie korzyści zarówno marketerom jak i agencjom.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Serwis brief4U.com to jednak coś więcej. To miejsce, gdzie oprócz możliwości szerokiego spojrzenia na rynek komunikacji marketingowej oraz możliwości dotarcia do selektywnie wybranych podmiotów działających na tym rynku, jest również możliwość wyboru partnerów biznesowych w oparciu o historię współpracy danej agencji lub marketera w przeszłości z innymi graczami na rynku. Jest to bardzo ważna funkcjonalność pozwalająca identyfikować profesjonalnych i odpowiedzialnych graczy na rynku. Niejednokrotnie zapłatą dla agencji za czas poświęcony na przygotowanie oferty jest feedback, jaki agencja otrzymuję po zakończeniu procesu przetargowego. To od jakości tych informacji zależy, w jakim stopniu agencja będzie wiedziała, jaki obszary poprawić, aby w kolejnych projektach uzyskać lepsze wyniki. Serwis brief4u.com w ramach procesu przetargowego adresuje również ten obszar.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach współpracy brief4U z firmą questus – jedynym w Polsce akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym CIM, istnieje możliwość rozpoczęcia przygody z brief4U na niezwykle preferencyjnych warunkach. Wystarczy przy rejestracji na platformie wpisać kod: 10bmciF82M1 – pierwszy miesiąc aktywności będzie zupełnie darmowy!