Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Browar Pilsweizer podsumowuje 2015 rok – wzrost sprzedaży o 50 proc., przychody netto na poziomie 4,6 mln zł

Browar Pilsweizer zwiększył produkcję i sprzedaż piwa w 2015 r. o ponad 50 proc. rok do roku. To już drugi rok z rzędu, w którym browar rośnie w tym tempie. Roczna produkcja browaru osiągnęła rekordowy poziom 10 tys. hektolitrów.
O autorze
2 min czytania 2016-04-12

Przychody browaru za 2015 r. wyniosły 4,58 mln zł netto, co również oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku (w 2014 r. było to 3,06 mln zł).

 – Rok 2015 był bardzo ważny dla naszego browaru ponieważ po osiągnięciu rentowności w 2014 r. mogliśmy dalej kontynuować dynamiczny rozwój na wielu płaszczyznach, m.in. rozbudowy sieci sprzedaży, tworzenia nowych produktów, ale i pewnych ważnych aspektów produkcji – nieustannie pracujemy nad takimi cechami naszego piwa jak nagazowanie, pienistość czy goryczka. Wiązało się to także w kilkoma ważnymi modernizacjami w browarze, co ostatecznie zadecydowało o tym, że zamknęliśmy rok 2015 niewielką stratą netto, jednak pozwoliło nam to zbudować bardzo silną pozycję wyjściową na rok 2016 i lata kolejne; m.in. jesteśmy gotowi do dalszego szybkiego zwiększania mocy produkcyjnej – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer. 

W 2015 r. produkcja browaru osiągnęła poziom 10 tys. hektolitrów, a plan na kolejny rok zakłada podobne tempo wzrostu i osiągnięcie na koniec 2016 r. produkcji na poziomie 15 tys. hektolitrów.

Za wzrost w 2015 r. w dużej mierze „odpowiada” rozwój sieci sprzedaży, szczególnie w dużych miastach (na czele z Warszawą i Krakowem). Dystrybucja Pilsweizera już w poprzednim roku objęła praktycznie wszystkie regiony kraju, z naciskiem na największe miasta, rok 2015 był poświęcony zarówno zwiększaniu obecności w tych miastach, jak i rozwojowi dystrybucji w nieco mniejszych ośrodkach. W 2015 roku dało się też zauważyć bardzo dynamiczne wzrosty sprzedaży w całym województwie Małopolskim, gdzie Pilsweizer jest jedynym regionalnym browarem. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Siłą rzeczy jesteśmy w tym województwie mocno obecni od początku działalności, obserwujemy natomiast teraz, że konsumenci przez lata już przekonali się, że produkujemy dobre piwo i wręcz „żądają” od sklepów, by nasze piwa były na stałe obecne na półkach, co oczywiście przekłada się na nasz wzrost sprzedaży. Dodatkowo wprowadzenie górskich piw lokalnych – Zakopiańczyk, Piwniczańskie, Sądeckie – spowodowało także pewną modę na nasze piwa w tych miejscowościach i ich okolicach dodaje Andrej Chovanec. 

W 2015 r. Pilsweizer wprowadził na rynek ogólnopolski piwo Femme Fatale (pierwsze ciemne piwo w portfolio browaru), a w kolejnych kwartałach właśnie piwa lokalne, „górskie” –  Zakopiańczyk (jasne piwo typu Pils, dolnej fermentacji, o ekstrakcie 12 Blg, sprzedawane w Zakopanem i okolicach) oraz Piwniczańskie (piwo związane z miejscowością Piwniczna Zdrój, jasne piwo typu Pils, dolnej fermentacji, o ekstrakcie 15Blg), Sądeckie (związane z Nowym Sączem, jasne piwo typu Pils, dolnej fermentacji, przygotowywane ze słodu jęczmiennego oraz 3 rodzajów chmieli – Marynka, lubelski i magnum). a także piwo smakowe Zakopiańczyk Miód Malina. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 – Również na 2016 r. planujemy wprowadzenie kilku nowych piw, będziemy m.in. kontynuować rozwój linii piw lokalnych, związanych z konkretnymi miejscowościami, ale mamy także pomysły na ciekawe piwa skierowane na rynek ogólnopolski  – zapowiada Dyrektor Marketingu Browaru Pilsweizer.

Pierwsza z tegorocznych nowości już trafiła na rynek – na początku br. browar wprowadził do sprzedaży piwo Pilsweizer Andy’s ESB, dla którego wzorem były tradycyjne receptury piwowarów angielskich. Do produkcji Andy’s ESB wykorzystywane są trzy odmiany angielskich chmieli: Admiral, East Kent Goldings i Fuggles; oraz trzy słody: Pale Ale, Karmelowy i Melanoidynowy, jak również angielskie drożdże Safale S-04. Andy’s ESB posiada umiarkowanie intensywny aromat chmielowy, z umiarkowanie intensywną nutą karmelową, estry owocowe. Piwo ma kolor  bursztynowy – głęboko miedziany i jest doskonale klarowne, z białoszarą pianą. Goryczka jest średnio mocna z wyczuwalnymi smakami słodowymi, słodkość umiarkowanie lekka, karmelowo – słodowa. W Andy’s ESB występują też intensywne chmielowe smaki owocowo-kwiatowe.