#BrukselaToNieKurort: kampania zachęca do świadomego głosowania w wyborach do europarlamentu

#BrukselaToNieKurort: kampania zachęca do świadomego głosowania w wyborach do europarlamentu
Z początkiem maja 2024 roku wystartowała kampania #BrukselaToNieKurort zachęcająca do świadomego głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Inicjatywa kładzie nacisk na wyzwania, przed którymi stoi obecnie Europa – agresywna Rosja, zmiana klimatu i cyberzagrożenia – a do sprostania którym potrzebne są konkretne umiejętności.
O autorze
1 min czytania 2024-05-15

Zdaniem twórców kampanii, „Bruksela” nie powinna być sposobem na „polityczne wakacje”, a miejscem, gdzie kompetentne osoby decydują o losach Polski i Europy.

Akcja pod hasłem #BrukselaToNieKurort skupia szereg działań edukacyjnych i PR, których głównym celem jest dotarcie do osób starających się być na bieżąco z wydarzeniami w Polsce i na świecie, jednak nie do końca orientujących się w zawiłościach geopolityki lub funkcjonowania Unii Europejskiej.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Szkoła Liderów im. Zbigniewa Pełczyńskiego, która od 30 lat pracuje na rzecz rozwoju świadomego, opartego na wartościach przywództwa. Zamierza ona podnosić świadomość wyborców na temat roli polskich przedstawicieli w europarlamencie.

Na temat kompetencji europarlamentarzystek i europarlamentarzystów oraz współczesnych europejskich i globalnych wyzwań organizatorzy będą edukowali poprzez stronę BrukselaToNieKurort.pl, a także w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Do akcji zostali zaproszeni popularni twórcy internetowi, m.in. Kasia Gandor, Miłosz Wiatrowski-Bujacz czy Paulina Górska, którzy przybliżą priorytetowe zagadnienia, dla których Polska powinna przedstawić swoją perspektywę w Europie. Do kampanii dołączą także inne organizacje pozarządowe i społeczne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Partnerami kampanii są warszawskie agencje Profeina oraz Olmeka Creation House. Pierwsza z nich odpowiada za działania PR i edukacyjne, druga za realizację spotu oraz działania brandingowe i reklamowe.

– W ramach kampanii uświadamiamy wyborcom, jakie sprawy będą podejmowane w najbliższych latach przez Unię Europejską. Kwestie dotyczące zagrożeń cybernetycznych, zmiany klimatu czy stosunków z Rosją są realne. Wiemy jednak, że sama świadomość zagrożeń nie wystarczy, dlatego pokazujemy również nasz wpływ, jako jednostek, na kształtowanie przyszłości. Mówimy o kompetencjach, które powinny posiadać osoby reprezentujące nas w europarlamencie. I przede wszystkim: podkreślamy, że zdecydowanie nie warto pozostawić kwestii wyboru innym! Zachęcamy wszystkie organizacje i osoby, którym bliskie jest świadome głosowania, do włączenia się w naszą kampanię, by frekwencja 9 czerwca pozytywnie nas zaskoczyła – podsumowuje Magdalena Tchórznicka ze Szkoły Liderów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: mat. pras.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się