Po świetnym debiucie pierwszych dwóch utworów młody polski emigrant Pat znalazł się na szczycie list przebojów TikTok i Spotify Viral. Teraz raper urodzony w Piekarach Śląskich powraca z utworem „Tyskie”. W utworze muzyk opowiada o różnicach kulturowych między Polską a Wielką Brytanią i o swojej własnej polsko-angielskiej tożsamości wieloletniego emigranta. W nostalgicznym teledysku nakręconym w Piekarach Śląskich Pat ukazuje natomiast bardzo charakterystyczne elementy współczesnej „polskości”.
Przechadzając się po Piekarach Śląskich z puszką polskiego piwa w ręku, młody raper z UK pokazuje polskie blokowiska, typowy sklepik osiedlowy czy wspólne oglądanie meczu przy piwie w koszulkach polskiej reprezentacji. To w tym otoczeniu, w Piekarach Śląskich Pat spędził pierwsze siedem lat życia. Żeby zrealizować klip raper udał się tam po raz pierwszy, odkąd wraz z rodziną przeprowadził się do Wielkiej Brytanii ponad dziesięć lat temu.
Zobacz również
– Tyskie to utwór o kulturze, który pokazuje dwie strony mojej tożsamości – polską i angielską. Chciałem napisać numer, który odda to, jak się czułem w momencie pisania. To piosenka o głębokim myśleniu i wspominaniu przeszłości oraz patrzeniu w przyszłość. „Na ławeczce Tyskie piję” to tekst, który przedstawia polski stosunek do życia i jest o zagłębieniu się w swoje myśli, kontemplacji otoczenia i traktowaniu życia jako podróży – mówi Pat o utworze.
– Chciałem wykorzystać tę piosenkę jako sposób na edukowanie ludzi o różnicach w życiu i kulturze między Polską a Wielką Brytanią, ponieważ czuję, że istnieje wiele nieporozumień na temat tego, jak wygląda życie w Polsce i czuję, że dzięki tej piosence ludzie mogą naprawdę uzyskać wgląd w moją podróż i poczuć, jak to było podjąć ryzyko przeprowadzki – kontynuuje Pat.
Pat pracuje nad swoją debiutancką EP-ką, która ma ukazać się jeszcze w tym roku.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
O nowym singlu rapera napisały już brytyjskie media m.in.: TotalEntertainment, TheStumbleUpon. Pat był już opisywany przez Clash, Wonderland, Notion, Music Week, The Stumbled Upon, Far Out Magazine i nie tylko, jest bardzo popularny na TikToku, jego filmy zyskują setki tysięcy wyświetleń, angażując w sposób, z jakim niewiele gwiazd popu może się równać. Na platformie ma obecnie ponad 1,3 miliona obserwujących.
Słuchaj podcastu NowyMarketing