Marka Budweiser postanowiła zadośćuczynić za swoje seksistowskie reklamy, które w stereotypowy sposób przedstawiały kobiety i mężczyzn. Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet, brand zaprezentował nowe kreacje, które zostały przekształcone w taki sposób, by adaptowały się do naszych obecnych czasów.
Zobacz również
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nie jest tajemnicą fakt, że reklamodawcy z lat 40., 50. i 60. widzieli kobiety jako idealne gospodynie domowe, które pół życia spędzają w kuchni, chętnie przyjmowałyby klapsy, gdyby odważyły się kupić nieświeżą kawę i przynosiłyby śniadanie na kolanach mężowi, gdy ten miał modny krawat. Zobaczcie, jak pewien fotograf odwrócił role płci w seksistowskich reklamach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority wydała oświadczenie, w którym zakazała publikacji seksistowskich reklam. Wielka Brytania przyjęła też nowe regulacje, które mają skuteczniej chronić dzieci przed zbyt łatwym dostępem do pornografii.