fot. Eli Rezkallah for Plastik Studios 2018
Fotograf bierze seksistowskie reklamy i odwraca role płci. Pomysł prosty, ale skuteczny. To projekt, który ma dużą szansę, by dążyć do lepszej prezentacji kobiet w mediach!
Zobacz również
„Nie przejmuj się kochany, nie przypaliłeś piwa” to tylko jedna z kreacji, które wyśmiewały seksistowski humor dawnych reklam. Zobaczcie wszystkie fotografie Eli Rezkallah, jest się do czego pouśmiechać 🙂
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
“We are #WomenNotObjects”, akcja, która poruszała problem, jakim jest uprzedmiotowianie i seksualizacja kobiet w przekazach reklamowych, również bardzo szybko obiegła Internet.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Marka Sally Hansen powiedziała „stop” silnie męskim przekazom i stworzyła alternatywny świat, nazwany Shetopia, w którym to kobiety są liderami, decydują o sobie, spotykają się z młodszymi mężczyznami, czy płacą w restauracjach. W spocie możemy zobaczyć przykłady stereotypów, z którymi muszą radzić sobie kobiety.
PS3
Audi podczas zeszłorocznego Super Bowl zadał widowni proste pytania: co powiesz swojej córce? Że jej dziadek jest więcej wart niż jej babcia? Że jej tata jest więcej wart niż jej mama?
Marka poza szansą na reklamowanie nowego Audi A5 Sportback wykorzystała swój spot jako platformę do zabrania głosu w ważnej społecznie sprawie – kwestii równouprawnienia!
PS4
Problem dysproporcji pomiędzy mężczyznami a kobietami ciągle jest poruszany. FCKH8.com, marka odzieżowa, która w dość nietypowy sposób walczy z rasizmem, homofobią i seksizmem postanowiła go poruszyć w swojej kampanii. W spocie bluzgające dziewczynki wyjaśniają i zwracają uwagę na te problemy. Jedna z nich dodaje nawet, że „nie powinnam potrzebować penisa, by zarabiać”.
źródło zdjęć: konbini.com