TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Burberry i Tencent stworzyły interaktywny sklep koncepcyjny w Chinach

Burberry i Tencent stworzyły interaktywny sklep koncepcyjny w Chinach
Pełen najnowszych technologii, interaktywny sklep koncepcyjny marki Burberry pojawił się niedawno w Shenzhen. Jest on efektem współpracy brytyjskiego domu mody z firmą technologiczną Tencent.
O autorze
1 min czytania 2020-08-05

Nowy sklep koncepcyjny marki Burberry jest swego rodzaju hybrydą tradycyjnego butiku i sklepu internetowego. Ma on za zadanie zapewnić nowe doświadczenia zakupowe młodym klientom, którzy są na bieżąco z najnowszymi technologiami.

Klienci nietypowego concept store’u, za pomocą popularnej w Chinach aplikacji WeChat, uzyskują dostęp do wielu spersonalizowanych ofert – najpierw jednak mają za zadanie stworzyć swój własny avatar na platformie, za pomocą którego mogą później umawiać się na prywatne konsultacje ze stylistką Burberry lub zarezerwować stolik w kawiarni znajdującej się wewnątrz butiku. Aktywne korzystanie z aplikacji pozwala im na kolekcjonowanie specjalnych punktów, za które otrzymują różne nagrody, takie jak np. dodatkowe, przygotowane specjalnie dla nich danie w kawiarni. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto, za pośrednictwem aplikacji WeChat klienci mogą wybrać przymierzalnię – każda posiada jakiś charakterystyczny dla marki Burberry motyw przewodni – a także ustawić, jakie piosenki mają być w niej w danym momencie odtwarzane podczas przymierzania ubrań. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To jednak nie wszystko – za pomocą aplikacji WeChat klienci, skanując QR kod umieszczony na poszczególnych produktach, mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat danej rzeczy, a także propozycje stylizacyjne. 

W sklepie koncepcyjnym marki Burberry pełno jest też interaktywnych luster oraz ekranów, które wyświetlają najnowsze pokazy domu mody, a także wchodzą w interakcję z przechadzającymi się po butiku klientami. 

Cały sklep ma powierzchnię 500 m2 i składa się z dziesięciu pomieszczeń. Przedstawiciele obu marek zapowiedzieli, że w planach jest stworzenie kolejnych tego typu miejsc. 

PS

30 sierpnia 2018 roku w Poznaniu eobuwie.pl otworzyło sklep w innowacyjnym formacie. Klienci, zamiast oglądać towar na półkach, mogą przejrzeć ofertę na tabletach zamieszczonych w sklepie lub własnych urządzeniach mobilnych, a następnie zamówić interesujący ich produkt.

PS2

W 2018 roku Żabka zaprezentowała „Sklep jutra”, który wykorzystuje szereg rozwiązań, dotyczących zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta.

PS3

Już teraz nie trzeba wychodzić kilka razy z przymierzalni po inny rozmiar ubrania czy pasujący dodatek. W salonie Nike w Galerii Wroclavia możemy znaleźć interaktywne lustro, które pozwala wchodzić w interakcje z klientami.