Burberry przekazuje projektantom resztki materiałów. Marka rozszerza program „ReBurberry Fabric”

Burberry przekazuje projektantom resztki materiałów. Marka rozszerza program „ReBurberry Fabric”
Burberry przekazuje kolejną darowiznę w postaci tkanin, które nie zostały wykorzystane podczas tworzenia kolekcji ubrań w poprzednich sezonach. W ten sposób brytyjski dom mody chce zaoferować praktyczne wsparcie młodym projektantom i ograniczyć negatywny wpływ mody na środowisko.
O autorze
1 min czytania 2022-07-22

Od 2020 roku Burberry współpracuje z British Fashion Council –  organizacją non-profit, której celem jest zachęcanie branży mody do przejścia w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym. Uruchomiony wspólnie program „ReBurberry Fabric” zapewnia przekazywanie resztek materiałów studentom projektowania mody. Tym samym marka przetwarza nadwyżki różnych tkanin i chroni je przed zmarnowaniem.

Podjęte dwa lata temu partnerstwo zostało właśnie przedłużone, dzięki czemu do ponad 30 szkół mody i uniwersytetów w Wielkiej Brytanii – w tym Edinburgh College of Art i University of Brighton – zostało przekazane łącznie ponad 12 000 metrów różnorodnych tkanin z poprzednich kolekcji.

Studenci biorący udział w programie przyznają, że inicjatywa była okazją do eksperymentowania bez ponoszenia kosztów związanych z użyciem wysokiej jakości materiałów.

– Dla początkującego projektanta ważna jest świadomość, że luksusowe marki modowe aktywnie wspierają młodych twórców w branży – powiedział  Luca McCarry, student pierwszego roku kierunku Fashion Design with Business Studies na Uniwersytecie Brighton.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zobowiązujemy się wspierać nowe pokolenia twórców, jednocześnie zapewniając, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby chronić środowisko. Jesteśmy dumni, że ponownie współpracujemy z British Fashion Council, aby pomóc wschodzącym, zróżnicowanym talentom w realizacji ich ambicji, jednocześnie wzmacniając znaczenie zrównoważonych praktyk i obiegu zamkniętego – mówi Nicole Lovett, dyrektor Programu Odpowiedzialności Burberry.

Burberry ociepla wizerunek?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jeszcze kilka lat temu brytyjski dom mody stosował kontrowersyjne praktyki związane z utylizacją niesprzedanych ubrań i akcesoriów. Okazało się, że Burberry – zamiast sprzedać towary w niższych cenach – zniszczyło własne produkty o wartości 38 mln dolarów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po fali krytyki, jaka wylała się na markę, Burberry zobowiązało się do zaprzestania praktyki niszczenia niesprzedanych ubrań oraz wstrzymania produkcji ubrań z wykorzystaniem futra naturalnego.

Teraz luksusowa marka zapewnia, że jednym z jej priorytetów jest „zmiana branży na lepsze i budowanie pozytywnej przyszłości dla nadchodzących pokoleń”. W tym celu Burberry wprowadziło Program Odpowiedzialności, który zakłada m.in. „znaczne zmniejszenie śladu węglowego”, neutralizację emisji resztkowych i wprowadzenie do 2025 roku w 100% zrównoważonych i identyfikowalnych kluczowych surowców.