Burger King ponownie zachęca do kupowania jedzenia sieci McDonald’s

Burger King ponownie zachęca do kupowania jedzenia sieci McDonald’s
Promowanie oferty największego konkurenta? Burger King kolejny raz pokazuje, że jest to możliwe i zachęca do zamawiania wybranego produktu sieci McDonald’s – a to wszystko w szczytnym celu.
O autorze
1 min czytania 2021-12-08

Sieć McDonald’s w Polsce ogłosiła akcję charytatywną, która ma na celu wsparcie Fundacji Ronalda McDonalda. W dniach 11–12 grudnia z każdej sprzedanej porcji frytek 1 zł zostanie przekazane na rzecz organizacji. Jej celem jest stworzenie w wielu krajach na całym świecie specjalnych ośrodków, „dzięki którym rodzice mogą być przy swoich dzieciach i wspierać je, gdy te zmagają się z chorobą”.

Niedawno McDonald’s w spocie promocyjnym pokazał w symboliczny sposób, że dzięki Domom Ronalda McDonalda dzieci mogą pokonać chorobę, „która jest jak maraton”.

Obecnie Domów Ronalda McDonalda jest 377 na całym świecie, a w Polsce dwa – pierwszy przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie i drugi przy Dziecięcym Szpitalu Klinicznym UCK WUM w Warszawie. Jego prowadzenie i wyposażenie będzie możliwe m.in. dzięki zebranym środkom z nadchodzącej akcji charytatywnej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Burger King wspiera Maka

Do wsparcia tej akcji włączyła się konkurencyjna firma fast foodów Burger King. W swoich mediach społecznościowych sieć opublikowała post z komunikatem „W tę sobotę kup frytki z Maka. Pomóż nam pomóc”. Zdjęcie przedstawia mężczyznę jedzącego zestaw z sieci Burger King oraz frytki z ocenzurowanego opakowania firmy konkurenta.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Burger King Polska (@burgerkingpolska)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aby dodatkowo zachęcić klientów do włączenia się w akcję, Burger King ogłosił specjalną promocję. W sobotę, 11 grudnia we wszystkich swoich lokalach w Polsce, sieć organizuje akcję Burger King Pomocny Whopper Junior. Każdy, kto przyjdzie do restauracji z frytkami i paragonem jako dowodem ich zakupu w McDonald’s w tym dniu, otrzyma darmowego Whopper Juniora.

W Burger King chcemy, by świat stawał się lepszym miejscem i wiemy, że nasi goście czują podobnie. Dlatego nie pierwszy i nie ostatni raz angażujemy się w sprawę, która może zmienić los wielu rodzin na lepszy. Sprawy takie jak pomoc potrzebującym są ponad wszelkimi podziałami – podkreśla Zuzanna Kilar-Tyczyńska, brand manager Burger King Polska.
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Burger King Polska (@burgerkingpolska)

Promowanie produktów jednego z największych rywali w branży nie jest codziennością, jednak to nie pierwszy raz, kiedy Burger King pokazuje, że w szczytnym celu warto wspierać nawet konkurencję. W minionym roku sieć zachęcała do korzystania z oferty McDonald’s i Pasibusa, aby okazać wzajemne wsparcie branży dotkliwie odczuwającej skutki pandemii. Oprócz tego w swojej komunikacji Burger King niejednokrotnie z przymrużeniem oka nawiązywał do działań rynkowego konkurenta.