„Joker” to niewątpliwie jeden z najgłośniejszych filmów 2019 roku. Produkcja już zdążyła zebrać wiele prestiżowych nagród filmowych, a mówi się, że ma także szansę na kilka Oscarów. Nic więc dziwnego, że schody znajdujące się w nowojorskiej dzielnicy Bronx, na których tytułowy Joker odegrał swój popisowy taniec, stały się ostatnio niesamowicie popularne wśród turystów.
Burger King postanowił więc wynagrodzić wszystkim osobom mieszkającym nieopodal słynnych schodów fakt, że codziennie muszą przedzierać się przez tłumy robiące sobie na ich tle pamiątkowe zdjęcia i postanowił rozdać im darmowe Whoppery.
Zobacz również
W spocie promującym akcję marka po raz kolejny też pokusiła się o zaczepkę wobec sieci McDonald’s, która to nierozłącznie kojarzy się z postacią klauna.
PS
W maju 2019 roku Burger King stworzył kampanię, w której poruszył kwestię strachu małych dzieci przed klaunami, by jednocześnie zareklamować swoje, pozbawione tych postaci przyjęcia urodzinowe.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po tym, jak rosyjski oddział Burger Kinga stwierdził, że horror na podstawie prozy Stephena Kinga „To” jest najdłuższą reklamą konkurencji, ponieważ wizerunek klauna Pennywise’a za bardzo przypomina postać Ronalda McDonalda, marka postanowiła zadziałać i na premierze filmu w Niemczech zażartowała z sieci fast foodów.
PS3
A tu przykład innej „walki” między Burger Kingiem a McDonaldem.
PS4
Pod koniec 2018 roku Burger King zrealizował nietypową akcję, w ramach której każda osoba, która zamówiła Whoppera znajdując się w okolicach McDonalda, otrzymała go za centa.