Burger King testuje opakowania wielokrotnego użytku

Burger King testuje opakowania wielokrotnego użytku
W kilku brytyjskich restauracjach Burger King klienci będą mogli wpłacić kaucję, aby skorzystać z kubka i pojemnika wielokrotnego użytku, zamiast używać jednorazowych opakowań.
O autorze
1 min czytania 2022-04-28

Burger King postanowił zrobić kolejny krok na drodze do ograniczenia zużycia jednorazowych opakowań. Przypomnijmy, że sieć zobowiązała się do wyeliminowania plastiku jednorazowego użytku z restauracji do 2025 roku. W tym celu gigant fast foodów w Wielkiej Brytanii nawiązał współpracę z firmą Loop, aby przeprowadzić test opakowań wielokrotnego użytku.

W pięciu brytyjskich restauracjach klienci będą mogli zapłacić kaucję w wysokości 1 funta za charakterystyczne brązowe kubki i pojemniki, które nadają się do ponownego wykorzystania. W fazie testowej nowe opakowania są przeznaczone dla dziesięciu wybranych pozycji z menu.

Naczynia należy zwracać do specjalnych koszów w wybranych restauracjach Burger King, a także w kilku innych lokalizacjach, które można znaleźć w aplikacji Loop.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przed zwróceniem pojemników i kubków wielokrotnego użytku należy zeskanować znajdujący się na nich kod kreskowy – również za pomocą aplikacji Loop. Wówczas kaucja zostaje zwrócona klientowi.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Burger King UK (@burgerkinguk)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aby opakowania mogły być wykorzystywane ponownie, muszą przejść proces dokładnego czyszczenia i dezynfekcji w wysokich temperaturach. Choć nie wiadomo z jakich materiałów są wykonane naczynia, z pewnością są nieco cięższe od zwykłych plastikowych pudełek, a tym samym mniej poręczne.

Burger King twierdzi, że wprowadzenie opakowań wielokrotnego użytku jest odpowiedzią na „rosnące zapotrzebowanie konsumentów na bardziej zrównoważone opcje”. Po pięciu miesiącach testów okaże się, czy to rozwiązanie – ekologiczne, ale i bardziej wymagające – rzeczywiście jest trafną odpowiedzią na potrzeby klientów.

fot. burgerking.co.uk

PS
O tym, jak dużym problemem jest zaśmiecanie miast jednorazowymi opakowaniami na wynos, pokazał McDonald’s. W kampanii „Take away your takeaway” obrazy apetycznych posiłków zostały zastąpione zdjęciami śmieci.

PS 2
McDonald’s promuje recykling opakowań w kampanii „Jutro zależy od nas”. Dzięki odpowiedniej segregacji zużyte opakowania po przetworzeniu wracają do restauracji m.in. w postaci ręczników papierowych.