Butelkomaty w Lidlu. Klienci mogą oddawać plastikowe butelki PET

Butelkomaty w Lidlu. Klienci mogą oddawać plastikowe butelki PET
W wybranych sklepach sieci Lidl pojawiły się specjalne automaty, w których można oddawać plastikowe butelki. Za każde opakowanie klienci mogą uzyskać 5 groszy rabatu na kolejne zakupy.
O autorze
1 min czytania 2022-09-09

fot. depositphotos.com

Lidl przygotowuje swoje placówki na wprowadzenie systemu kaucyjnego, który ma obowiązywać w całym kraju. W tym celu na terenie kilku sklepów pojawiły się już pierwsze butelkomaty.

Maszyny przyjmują niezgniecione, puste butelki PET o pojemności od 0,3 litra do 3 litrów. Ważne, aby opakowania zawierały etykietę producenta z kodem kreskowym, który jest niezbędny do zidentyfikowania produktu. Do automatu można wkładać butelki z zakrętkami, jak i bez zamknięcia. Do programu kaucyjnego nie wliczają się jednak butelki po produktach mlecznych (mleko, kefir, jogurty) oraz opakowania po olejach.

System kaucyjny ma być bezparagonowy, co oznacza, że oddając butelkę, klient nie musi posiadać dowodu zakupu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rabat za oddaną butelkę

Za każdą oddaną butelkę butelkomat Lidla wydaje kupon rabatowy o wartości 5 groszy do wykorzystania przy kolejnych zakupach w tym samym sklepie. Za oddanie większej liczby butelek klient otrzyma kupon na łączną kwotę, która nie może jednorazowo przekroczyć 70 zł.

Gdzie znajdziemy pierwsze butelkomaty?

Butelki można na razie oddawać w pięciu sklepach Lidl na terenie Poznania i w jednej placówce w Swarzędzu:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Poznań, ul. Kościelna 40, 60-857
  • Poznań ul. Matyi 2, 61-586 (Galeria Avenida)
  • Poznań ul. Warszawska 246A, 61-055
  • Poznań ul. Ku Cytadeli 2, 61-719
  • Poznań ul. Piątkowska 64, 60-651
  • Swarzędz ul. Polna 23, 62-020

PS
Rząd planuje wprowadzić w 2023 roku system kaucyjny, aby uporządkować kwestie związane z plastikowymi odpadami. Co to będzie oznaczać dla sklepów i sprzedawców?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2
88% Polaków przyznaje, że podoba im się pomysł wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce. Preferowaną formą zwrotów opakowań jest zwrot do automatów na opakowania.