fot. depositphotos.com
BuzzFeed inwestuje w AI
Na fali popularności takich rozwiązań jak ChatGPT, BuzzFeed również ogłosił plany dotyczące użycia AI. Serwis, znany z rozrywkowych quizów, artykułów popkulturowych i ciekawostek z życia gwiazd, zamierza wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia, personalizacji i uatrakcyjniania kolejnych treści online.
Zobacz również
Jak zmienią się popularne quizy wspierane przez AI? Przekonamy się niebawem, ponieważ nowe narzędzia mają zawitać w firmie jeszcze w tym roku.
– W 2023 roku będziecie świadkami, jak treści inspirowane sztuczną inteligencją przeniosą się z etapu badań do głównej części naszej działalności, ulepszając wrażenia z quizów, informując o naszej burzy mózgów i personalizując treści dla naszych odbiorców – powiedział Jonah Peretti, prezes BuzzFeed cytowany przez „Wall Street Journal”.
Do tworzenia artykułów i quizów Peretti zamierza wdrożyć technologię sztucznej inteligencji firmy OpenAI, stojącej za szalenie popularnym chatbotem ChatGPT. Narzędzie udostępnione w listopadzie 2022 roku przyciągnęło już miliony użytkowników i – pomimo wielu kontrowersji – wciąż gromadzi publiczność zainteresowaną ekspresowym generowaniem tekstów o dowolnej tematyce.
#PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside
Pracownicy zastąpieni przez sztuczną inteligencję?
Co ciekawe, informacja o inwestycjach w rozwiązania AI pojawiły się niedługo po tym, jak firma podjęła decyzję o redukcji etatów. W grudniu 2022 roku BuzzFeed poinformował o zwolnieniu około 180 pracowników, co stanowi 12% całego zespołu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jonah Peretti, prezes BuzzFeed tłumaczył tę decyzję koniecznością ograniczenia kosztów, kryzysem gospodarczym i zmianami w sposobie korzystania z mediów. Szef serwisu zapewnia też, że ludzie pozostaną niezastąpieni, jeśli chodzi o „wnoszenie swojego wkładu kulturowego” czy formułowanie odpowiednich pytań dla sztucznej inteligencji.
Jednocześnie Peretti wskazał, że oczekuje, iż w ciągu najbliższych 15 lat sztuczna inteligencja będzie samodzielnie tworzyć i personalizować treści w serwisie.
Inwestorzy reagują
Do komunikatu o inwestycjach w AI dołączyły również informacje o współpracy z Metą. Jak przekazał „Wall Street Journal”, w minionym roku BuzzFeed podpisał wartą 10 mln dolarów umowę z firmą Marka Zuckerberga. Na jej mocy serwis rozrywkowy ma przyciągnąć nowych twórców na Facebooka i Instagrama, a także szkolić w dostarczaniu oryginalnych treści na platformy.
Kilka miesięcy po wejściu na giełdę w 2021 roku akcje firmy przez większość czasu wskazywały tendencję spadkową,a w 2022 roku straciły na wartości o ponad 90%.Obie informacje z początku 2023 roku wywołały jednak zdecydowane reakcje inwestorów. Krótko po ogłoszeniu planów BuzzFeeda, akcje spółki wystrzeliły na nowojorskiej giełdzie. W jeden dzień odnotowano wzrost o 120% – z 0,95 dolarów do około 2,09 dolarów za akcję. Tym samym akcje BuzzFeeda w bardzo krótkim czasie poszybowały na podium najbardziej rozchwytywanych przez drobnych inwestorów.
PS. Microsoft inwestuje 10 mld dolarów w rozwój AI
Gigant z Redmond rozszerza partnerstwo z firmą OpenAI. Microsoft przekaże nawet 10 mld dolarów na badania, rozwój i udostępnianie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
PS 2. Ryan Reynolds testuje ChatGPT
W reklamie Mint Mobile Ryan Reynolds przekonał się, że algorytm potrafi wygenerować dowcipne copy, które równie dobrze mogłoby wyjść spod jego ręki.