SENUTO to system, który pomaga zwiększać ruch w serwisach internetowych i bada ich widoczność w wyszukiwarce Google. Jego unikalność polega na połączeniu w jednym miejscu wielu różnych narzędzi do planowania, audytu oraz analizy kampanii SEO.
SENUTO to rozbudowane narzędzie służące do zwiększania ruchu z wyszukiwarki Google. Wykorzystywane jest w szczególności przez e-commerce, wydawców internetowych oraz agencje interaktywne i contentowe. Klientami firmy są m.in. WP, Onet, Agora, Interia, Vivus, Pracuj.pl, Allani, K2 Internet, Bluerank czy Performace Media.
Zobacz również
Istotnym wyróżnikiem SENUTO jest jego kompleksowość. Platforma skupia w jednym miejscu wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO, stale przetwarzając ogromne ilości danych. Dzięki modułom: audytu, analizy widoczności, bazy słów kluczowych i dedykowanych narzędzi – każdy specjalista SEO jest w stanie na bieżąco kontrolować efekty swojej pracy i analizować witryny pod kątem ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych. SENUTO udostępnia bazę ponad 100 mln słów kluczowych, kategoryzuje je, określa sezonowość, wskazuje współzależności i estymuje ilość ruchu związanego z poszczególnymi frazami.
Założycielem SENUTO jest Damian Sałkowski – aktualny Mistrz Polski SEO, który od wielu lat realizuje projekty z zakresu marketingu internetowego. Przed stworzeniem SENUTO pracował jako specjalista SEO w K2 Internet, a następnie rozwijał należącą do K2 spółkę S3. W projekt zaangażowany jest również Krzysztof Dębowski, były CEO notowanej na giełdzie firmy SARE S.A.
Inwestujemy w bardzo dobry produkt, który ma szansę osiągnąć sukces nie tylko w Polsce, ale również za granicą. SENUTO to również młody, dynamiczny, ale doświadczony już zespół. Zainwestowane środki zostaną przeznaczone na prace rozwojowe dotyczące budowy zaawansowanych algorytmów oraz badanie semantyki języka angielskiego i niemieckiego, a także wsparcie sprzedaży. Ma to umożliwić firmie ekspansję na rynki zagraniczne, zaczynając od Wielkiej Brytanii oraz Niemiec – mówi Maciej Balsewicz, prezes bValue. Inwestycja w SENUTO wpisuje się w naszą strategię inwestowania w polskie firmy mające istotną przewagę technologiczną, silny zespół oraz globalne ambicje; jest drugą inwestycją w ramach bValue Bridge – subfunduszu powstałego w ramach programu BridgeAlfa realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W przeciągu kilku tygodni planujemy zainwestować w kolejne projekty z którymi obecnie finalizujemy negocjacje – dodaje.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ekspansji zagranicznej SENUTO skorzysta także z programu „Go to Brand”, który wspiera polskie marki i produkty w ich internacjonalizacji. W jego ramach zrealizuje projekt o wartości ponad 1 mln zł i skorzysta z dotacji na ponad 750 tys. zł.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od półtora roku dynamicznie zwiększamy sprzedaż na rynku polskim. W tym czasie pozyskaliśmy ponad 250 płacących klientów. Obserwujemy coraz większy popyt na zaawansowane systemy do analityki i wsparcia działań SEO. Planujemy rozwinąć SENUTO tak, aby skutecznie ograniczyło specjalistom SEO zasób potrzebnych narzędzi, których obecnie jest zdecydowanie za dużo. Chcąc jeszcze mocniej rozwinąć produkt i zwiększyć sprzedaż na polskim rynku, a także rozpocząć ekspansję zagraniczną, szukaliśmy solidnego partnera gotowego pomóc nam w realizacji tego planu. bValue jest w stanie zapewnić nam oczekiwane wsparcie – komentuje Damian Sałkowski, założyciel SENUTO.
Według analizy Borrell Associates, rynek SEO w 2016 był wart 65 mld USD. Do roku 2020 ma on wzrosnąć do 79 mld USD, napędzany ciągle zwiększającą się ilością wyszukiwań, rosnącą liczbą użytkowników internetu oraz tracącą na znaczeniu i popularności tradycyjną formą reklamy internetowej.
Fundusz venture capital bValue rozpoczął swoją działalność w 2016 roku i stanowi unikalny model wspierania polskich startupów, oferując najlepszym z nich dostęp do kapitału oraz szerokiej bazy ekspertów, przedsiębiorców, inwestorów i aniołów biznesu z Polski i zagranicy. Fundusz bValue został założony przez znanych polskich przedsiębiorców (m.in. Brzoska, Owerko, Misiak, Dziubinski, Hanczarek) i inwestorów z dużym doświadczeniem biznesowym, popartym sukcesami w wielu branżach. Za pośrednictwem funduszu biorą oni aktywny udział w budowaniu wartości firm z jego portfela. Celem funduszu jest stworzenie polskich czempionów technologicznych, którzy osiągną sukces w kraju i na rynkach zagranicznych. Partnerem strategicznym bValue jest Business Link – najszybciej rozwijająca się sieć coworkingowa z rozbudowanym programem akceleracyjnym dla przedsiębiorców w Polsce.
bValue to nie jedyny inwestor, który dostrzegł potencjał SENUTO. Od zeszłego roku spółka znajduje się również w portfelu funduszu KnowledgeHub.