Bytom najmilszym miastem w Polsce

Pierwszy w historii tytuł najmilszego miasta w Polsce przyznany. Zdobył go Bytom, wyprzedzając w rankingu setki innych, polskich miast. Wszystko to dzięki niezwykłemu zaangażowaniu mieszkańców i miłośników Bytomia z całej Polski.
O autorze
2 min czytania 2013-07-01

 W nagrodę zwycięzca otrzyma od organizatora akcji, marki Milka, kampanię promocyjną o wartości pół miliona złotych.

Bytom w wyniku głosowania internetowego prowadzonego na www.fioletowstrona.pl w finałowej rozgrywce zdobył 432 905 głosów i znalazł się w finale akcji „Milka. Moje miasto się przytula” wraz z Ostrowem Wielkopolskim (294 477 oddanych głosów) i Rawą Mazowiecką (224 915 oddanych głosów). Na każdym z etapów akcji miasto mogło liczyć na ogromne zaangażowanie setek, tysięcy ludzi głosujących na nie codziennie i biorących udział w wielu dodatkowych wydarzeniach. – „Pięknie dziękuję bytomianom i wszystkim tym, którzy z zewnątrz wspierali nasze miasto. Oczywiście to tylko zabawa, ale jestem dumny z tego, że będziemy pełnić honory „Najmilszego miasta w Polsce”. Bytomianie, to wielki zaszczyt być prezydentem naszego miasta. Od kilku miesięcy pracujemy nad poprawą wizerunku Bytomia, ten tytuł na pewno nam w tym pomoże.” – powiedział Damian Bartyla, Prezydent Bytomia, najmilszego miasta w Polsce.

O tym, czy dane miasto jest miłe, decydują przede wszystkim ludzie, którzy w nim mieszkają i relacje między nimi. To takie miejsca, które wywołują pozytywne emocje i do których chce się wracać. Mieszkańcy Bytomia udowodnili, że ich miasto zasłużyło na zaszczytny, pierwszy w historii tytuł najmilszego w Polsce. Dlaczego, poza spotkaniem sympatycznych ludzi, warto odwiedzić to miasto? Powodów jest kilka: architektura Śródmieścia w stylu secesyjnym (mówi się, że to „Mały Wiedeń”), Muzeum Górnośląskie (ma ponad 100 lat i 700 tys. eksponatów), postindustrialne zabytki i niesamowity, śląski klimat, a ponad wszystko ludzie – mili, życzliwi, chętnie przychodzący z pomocą. Udowodnili to nie raz podczas akcji-prowokacji, kiedy trzeba było niespodziewanie zastąpić w obowiązkach pracownika Biura Promocji Miasta lub zaśpiewać urodzinowe „Sto lat” dla obcej osoby spotkanej na przystanku tramwajowym.

To, że Bytomianie na co dzień są serdeczni i przyjaźnie do siebie nastawieni doskonale widać było także podczas imprezy finałowej i ostatniej punktowanej konkurencji polegającej na gremialnym przytulaniu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Promocja w całej Polsce

Nagrodą dla zwycięskiego, najmilszego miasta w Polsce, jest promocja w mediach ogólnopolskich o wartości pół miliona złotych, która swoim zasięgiem obejmie prasę, radio, telewizję, Internet i zagwarantuje dotarcie do milionów Polaków. W ramach działań promocyjnych stworzone zostaną spoty (radiowy i telewizyjny) reklamujące Bytom.

Kampania startuje już w lipcu br. i obejmie takie media jak: TVN, TVN Player, RMF FM, RMF Maxxx Gazeta Wyborcza, Forbes, Viva!, www.gazeta.pl, www.onet.pl oraz prasę lokalną wygranego miasta. Materiały pojawią się także na stronie akcji www.fioletowastrona.pl, oficjalnym profilu Milki na Facebooku oraz YouTube.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Droga do finału

„Za nami tygodnie emocji, setki pozytywnych gestów, tysiące zaangażowanych ludzi i ponad 8 milionów wysłanych wirtualnych przytuleń” – powiedziała Beata Kucejko, Brand Manager marki Milka, organizator akcji. – „To fascynujące, że Polacy tak mocno zaangażowali się wakcję „Milka. Moje miasto się przytula”. Chcielibyśmy wszystkim bardzo podziękować za udział w naszej zabawie, a trzem miastom-finalistom serdecznie pogratulować wspaniałych mieszkańców, którzy pokazali całej Polsce w jak miłych miastach mieszkają.” – dodała Beata Kucejko.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja „Milka. Moje miasto się przytula” wystartowała 22 kwietnia br. a jej celem było znalezienie najmilszego miasta w Polsce. W akcji wzięło udział kilkaset spośród 908 miast w Polsce oraz w sumie oddanych zostało na nie ponad 8 milionów wirtualnych głosów. Akcja przechodziła przez cztery fazy. W pierwszej spośród 908 polskich miast wybranych zostało trzech finalistów. W drugiej miasta-finaliści mogli zaprezentować się całej Polsce w emocjonujących prowokacjach oraz fleshmobach. W fazie trzeciej głosowanie na trzy miasta-finalistów ruszyło od początku i potrwało aż do 30 czerwca. W dniu finału, w miastach-finalistach zorganizowano wielkie imprezy plenerowe z szeregiem atrakcji dla całych rodzin i koncertami gwiazd polskiej sceny muzycznej: Budki Suflera, zespołu Bajm i Maryli Rodowicz.