Truck Driver Appreciation Week (tydzień uznania dla kierowców ciężarówek) przypada na 15-21 września. Tradycję zapoczątkowała American Trucking Association w 1998 roku w USA. Obecnie coraz więcej firm i podmiotów z sektora transportu przyłącza się do akcji, aby wyrazić wdzięczność za pracę kierowców, którzy tylko w 2023 roku na terenie UE przetransportowali towary o łącznej masie 13,2 mld ton.
Kampania C. H. Robinson została uruchomiona w krajach europejskich, w tym w Hiszpanii, Francji, Niemczech czy Polsce, a także w Stanach Zjednoczonych. Na profilach firmy na LinkedInie i Facebooku ukazały się grafiki uświadamiające odbiorcom, że za dostępność wielu produktów zagranicznych w lokalnych sklepach należy podziękować kierowcom ciężarówek przewożącym te towary.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Spędź dzień z kierowcą
W ramach kampanii przedstawiciele C.H. Robinson spędzili dwa dni na południu Polski towarzysząc jednemu z kierowców i przygotowali ponad 3-minutowy film pokazujący, jak wygląda jego codzienność w pracy. W materiale podkreślono, że wybór tego zawodu wiąże się zarówno z wieloma zaletami, jak możliwością poznania nowych ludzi i kultur czy zobaczenia nowych miejsc, ale również z licznymi wyzwaniami, w tym z rozłąką z rodziną.
– Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak wiele wyrzeczeń muszą ponieść kierowcy ciężarówek, dzięki którym możemy kupować ulubione produkty. Długie godziny w trasie i brak fizycznego kontaktu z rodziną to dla nich norma. Dlatego w naszej kampanii chcemy zwrócić uwagę na tak znaczącą rolę kierowców w dzisiejszej gospodarce. To między innymi dzięki nim belgijską czekoladę można kupić w Poznaniu, a grecką oliwę w Warszawie – podkreśla Piotr Pojedynek, Dyrektor Marketingu w Europie, w firmie C. H. Robinson.
Kampania OOH i paczki dla kierowców
Od 1 do 30 września w krajach biorących udział w kampanii będzie można zobaczyć billboardy zachęcające do wyrażenia wdzięczności kierowcom ciężarówek za ich pracę. Dwa zostały umieszczone w Polsce – w okolicach Poznania i Krakowa.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby dodatkowo docenić pracę kierowców ciężarówek współpracujących z C.H. Robinson, firma przygotowała półtora tysiąca paczek prezentowych z upominkami, które mogą znaleźć praktyczne zastosowanie w trasie, czyli m.in. czapką zimową, czapką z daszkiem, bidonem oraz rękawiczki.
PS Francja w kampanii „Uczcijmy rzemieślników” zwraca uwagę na rolę budowlańców w społeczeństwie
Tout Faire, grupa niezależnych firm zajmujących się handlem materiałami budowlanymi, stworzyła kampanię pt. „Uczcijmy rzemieślników”, promującą ważną rolę budowlańców we francuskim społeczeństwie.
PS2 „Kierowcą tira zostajesz, jak nie potrafisz robić w życiu nic” – polska firma spedycyjna walczy z hejtem
„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.