mBank w strategii na lata 2026-30 stawia na dynamiczny rozwój, innowacje technologiczne (aplikację mobilną z asystentem AI) i wzmocnienie relacji z klientami. Bank celuje w osiągnięcie 10% udziału w rynku, ekspansję w kluczowych obszarach i powrót do wypłaty dywidendy.
– Wracamy do naszych korzeni – mamy wymarzoną klientelę, chcemy rozwijać się z myślą o nich. Odpowiedzialnie i mądrze. Jesteśmy na to gotowi. Po czasie na wzburzonych wodach, dotarliśmy do miejsca, w którym jesteśmy gotowi by rozwinąć żagle i ruszyć Całą naprzód! – mówi Cezary Kocik, prezes mBanku.
Zobacz również
Do 2030 roku mBank chce obsługiwać 4,1 mln aktywnych klientów w Polsce. 74% klientów instytucji ma mniej niż 46 lat.
– Demografia naszych klientów czyni nas wyjątkowymi na polskiej mapie bankowej. Zawsze byliśmy bankiem wybieranym przez młodsze pokolenia i cieszy nas, że tak jest nadal. Duża cześć naszych klientów jest z nami od bardzo dawna, często mają już dzieci, są przedsiębiorcami. Ta wyjątkowa baza, to też fundament dalszego wzrostu i motor napędowy akwizycji – pokażemy, że w mBanku warto być razem – mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
– Wiemy, że potrafimy budować trwałe relacje z klientami i wspierać ich w rozwoju. Wielu klientów zamożnych jest z nami od lat – aż 73% z nich korzysta z naszych usług ponad dekadę, a nasze firmy z wysokim potencjałem to prawdziwy motor wzrostu – 71% z nich wyrosło ze startupów z mBankiem, a ich wskaźnik przetrwania to aż 94%. Zadbamy o to, żeby poczuli się naprawdę docenieni. Naszym celem jest, aby do 2030 roku liczba aktywnych zamożnych klientów wzrosła z 980 tys. w 2024 r. do 1,4 mln. A w segmencie małych firm, z rocznym obrotem powyżej 1 mln zł, chcemy zwiększyć liczbę posiadaczy rachunku w mBanku do 120 tysięcy, wobec 73 tys., których obsługiwaliśmy w 2024 r. – dodaje Bratos.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Zobacz prezentację:
Słuchaj podcastu NowyMarketing