Rapera MC Silka dotknął prawdziwy dramat czytelnika. Nie ma już czasu na sen, jedzenie, spotkania z przyjaciółmi, ani inne codzienne sprawy. Jest zbyt pochłonięty lekturą – na przeczytanie udostępnionych za darmo książek ma tylko niecały miesiąc.
– Właściwie wszystkie kampanie skupiają się na korzyściach, które płyną z czytania. Dobrze jednak wiemy, jak jest. Życie prawdziwego czytelnika nie jest usłane różami. To codzienna, ciężka i pełna wyrzeczeń walka. Zdecydowaliśmy się na odważny krok i postanowiliśmy wreszcie powiedzieć całą prawdę o czytaniu. Liczymy, że prawdziwi czytelnicy to docenią i w umownym bohaterze naszego filmu rozpoznają siebie. A potem… zeskanują kod z plakatu akcji i zabiorą się do czytania – mówi Paweł Polański z księgarni e-bookowej Woblink.com, jednego z organizatorów akcji.
Zobacz również
MC Silk szerokiej publiczności dał się poznać kilka lat temu za sprawą produkcji R„ap Nobody”. Od tamtego czasu klip, w którym rapuje w 7 językach, wyświetliło na portalu YouTube aż 13 mln osób. MC Silk jest też fanem literatury – w opublikowanym w zeszłym roku utworze „Ostatni z nas” nawiązuje do dystopijnej wizji świata wyrażonej przez Stanisława Lema w jednym z jego wywiadów.
W ramach tegorocznej edycji akcji Czytaj PL na siedmiu tysiącach nośników znalazły się kody QR dające dostęp do 12 bestsellerów, z których wiele to nowości z 2018 roku. Wystarczy zeskanować kod, aby do końca listopada cieszyć się darmowymi e-bookami i audiobookami.
Akcja Czytaj PL trwa od 2 do 30 listopada br. Aby skorzystać z darmowych wypożyczalni e-booków i audiobooków, należy pobrać aplikację Woblink ze sklepu App Store lub Google Play i przejść do zakładki Czytaj PL. Wystarczy zeskanować kod QR umieszczony m.in. na każdym plakacie, aby otrzymać dostęp do darmowych e-booków. Lokalizator darmowych wypożyczalni e-booków można znaleźć na stronie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W lipcu br. na ulicy Piotrkowskiej w Łodzi stanęły bajecznie kolorowe ławki w kształcie książek. Zaprojektowali je znani malarze i artyści ze świata mediów, muzyki, filmu czy literatury. Celem akcji jest promocja czytelnictwa.
PS2
„Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” to mini-kampania społeczna stworzona przez ludzi, którzy po prostu lubią czytać. W jej ramach przedstawiono serię 12 zdjęć osób znanych i nieznanych, które złapane w swoich własnych łóżkach, pokazały, co czytają do poduchy.
PS3
W 2013 roku w sklepach firmowych Piekarni Szwajcarskiej na papierowych opakowaniach pojawiły się „okruchy prozy” – fragmenty prozy pisarzy niemieckojęzycznych. Akcja miała na celu promocję portalu poświęconego literaturze niemieckiego obszaru językowego – literatur.pl.
PS4
Na dworcu MDA w Krakowie IKEA w 2017 roku stworzyła przestrzeń, w której pasażerowie oczekujący na autobus, mogą w przytulnej atmosferze oddać się lekturze ulubionej książki.