Campbell to już nie tylko zupa. Słynna marka zmienia nazwę po 155 latach na rynku

Campbell to już nie tylko zupa. Słynna marka zmienia nazwę po 155 latach na rynku
Znana na całym świecie firma Campbell, producent m.in. gotowych do podgrzania zup w puszkach, po ponad półtora wieku zmienia nazwę. Rezygnuje z członu „zupa”, a zmiany tłumaczy trendami sprzedażowymi.
O autorze
1 min czytania 2024-09-13

The Campbell’s Company i ich słynna puszka zupy pomidorowej to prawdziwy symbol. W latach 60. XX wieku zainspirowała do tworzenia nawet kultowego artystę, Andy’ego Warhola, który stworzył 32 prace prezentujące charakterystyczne puszki zupy pomidorowej Campbell.

Dziś, po 155 latach, firma rezygnuje z członu „soup” (pol. „zupa”) i zastępuje dobrze znaną nazwę krótszym Campbell’s Company. Zmiana spowodowana jest spadkiem zainteresowania konsumentów gotowymi zupami na rzecz różnorodnych dań gotowych W odpowiedzi na ten trend Campbell (jeszcze) Soup Company wykupiła niedawno m.in. marki Goldfish, Snyder’s of Hanover, Cape Cod, Pepperidge Farm i Sovos Brands, producenta popularnych włoskich produktów, takich jak sosy Rao’s.

– Ta subtelna, ale ważna zmiana, zachowuje rozpoznawalność kultowej nazwy firmy, reputację i kapitał własny budowane przez 155 lat, a jednocześnie lepiej odzwierciedla całą różnorodność portfolio firmy – tłumaczy w oświadczeniu Mark Clouse, dyrektor generalny Campbell.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Powody zmiany wyraźnie widać w sprawozdaniach z funkcjonowania firmy. Wynika z nich m.in., że choć gotowe zupy wciąż stanowią ważną część asortymentu firmy Campbell, to obecnie stanowią ona mniejszą część jej sprzedaży. Z dokumentów wynika, że w 2023 roku sprzedaż przekąsek firmy Campbell wzrosła o 13%, podczas gdy zup jedynie o 3%.

Zdjęcia: www.campbells.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Budowanie wizerunku marki: Pan Pomidor

W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Pan Pomidor. Na pytania odpowiada Paweł Urbanek, założyciel marki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się