Cannes Lions 2015 – najważniejsze informacje i polskie akcenty

Organizatorzy Cannes Lions wybrali skład jurorów tegorocznego konkursu. Wśród nich jest dwóch Polaków – Maciej Waligóra z DDB&tribal w kategorii Cyber oraz Sebastian Stępak z MSL w kategorii PR Lions.
O autorze
2 min czytania 2015-03-03

W tegorocznej edycji pojawiły się również nowości w postaci akredytacji „Networking” oraz „Lions Innovation”.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest oficjalnym, polskim przedstawicielem Cannes Lions, światowego święta kreatywności w obszarze komunikacji. Wydarzenie obejmuje, nie tylko najbardziej prestiżowy konkurs, wyłaniający najlepsze prace z zakresu reklamy i komunikacji, ale stanowi także globalne miejsce spotkań ekspertów z obydwu branż, jak i reklamodawców.

Najważniejsze daty

Wszystkie agencje zainteresowane udziałem w konkursie Cannes Lions powinny się pośpieszyć, gdyż organizatorzy czekają na zgłoszenia do 27 marca br. (dotyczy to również Cannes Health oraz Lions Innovation). W przypadku kategorii Creative Effectiveness jest jeszcze mniej czasu – ostateczny termin to 6 marca.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampanie, które można zgłaszać powinny mieć miejsce od 1 marca 2011 do 30 kwietnia 2014 w przypadku Creative Effectiveness. Dla kategorii Product Design ten okres jest krótszy – od 1 marca 2013 do 30 kwietnia 2015. Dla wszystkich pozostałych kategorii jest to przedział od 1 marca 2014 do 30 kwietnia 2015. Prace zostaną poddane ocenie w dniach pomiędzy 16 a 26 czerwca. Wtedy też będą sukcesywnie ogłaszane shortlisty. Nagrody zostaną przyznane w dniach od 22 do 27 czerwca. Więcej informacji nt. terminów dotyczących poszczególnych kategorii można znaleźć tutaj.

Przewodniczący Jury

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Znani są już także przewodniczący grup jurorskich, oceniający prace w poszczególnych kategoriach:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  1. Branded Content & Entertainment
    David Lubars, Chief Creative Officer, BBDO Worldwide, Chairman, Ameryka Północna
  2. Creative Effectiveness
    Wendy Clark, President, Sparkling Brands & Strategic Marketing, Coca-Cola North America
  3. Cyber
    Jean Lin, Global CEO, Isobar
  4. Design
    Andy Payne, Global Chief Creative Officer, Interbrand Group
  5. Direct
    Judy John, CEO & Chief Creative Officer, Leo Burnett
  6. Film
    Tor Myhren, President & Worldwide Chief Creative Officer, Grey
  7. Film Craft
    João Daniel Tikhomiroff, Founder, Partner-Director, Mixer, Brazil
  8. Media
    Nick Emery, Global Chief Executive Officer, Mindshare Worldwide
  9. Mobile
    Joanna Monteiro, Vice President Creative Director, FCB, Brazil
  10. Outdoor
    Juan Carlos Ortiz, President & CEO of DDB Latina & Creative Chairman of DDB Americas, Colombia
  11. PR
    Lynne Anne Davis, President & Senior Partner, FleishmanHillard Asia Pacific
  12. Press
    Pablo del Campo, Worldwide Creative Director, Saatchi & Saatchi
  13. Promo & Activation
    Matt Eastwood, Worldwide Chief Creative Officer, JWT
  14. Radio
    Paul Reardon, Executive Creative Director, WhybinTBWA Group Melbourne, Australia
  15. Titanium and Integrated Jury President
    Mark Fitzloff, Partner and Executive Creative Director, Wieden+Kennedy Portland 

Nowe rodzaje akredytacji 

Nowością, która pojawi się na tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions są dwa rodzaje akredytacji, tzn. „Networking” oraz „Lions Innovation”. Pierwsza z nich to specjalna 7-dniowa wejściówka dedykowana osobom, które chciałyby się skoncentrować jedynie na spotkaniach i rozmowach z delegatami oraz innymi uczestnikami festiwalu w trakcie odbywających się podczas imprezy wydarzeń. Nie uprawnia ona jednakże do uczestnictwa w rozmowach, ceremoniach rozdania statuetek oraz wystawach mających miejsce na terenie Palais des Festivals.

Z kolei akredytacja „Lions Innovation” to oferta przygotowana dla osób zainteresowanych jedynie konkursem „Lions Innovation” i powiązanymi bezpośrednio z nim wydarzeniami. Więcej szczegółowych informacji na temat tych rodzajów akredytacji i wszystkich pozostałych można znaleźć pod tym linkiem.

Cannes Health i Lions Innovation

Oprócz dobrze wszystkim znanych „klasycznych” elementów festiwalu Cannes Lions, na stałe w program wpisały się również Cannes Health oraz Cannes Innovation. Lions Health to dwudniowe wydarzenie dedykowane segmentowi komunikacji z obszaru usług i produktów medycznych.

Lions Innovation to z kolei wydarzenie, podczas którego uczestnicy będą mogli zapoznać się z najciekawszymi nowinkami łączącymi w sobie informacje, technologie oraz kreatywne pomysły. To zupełnie nieprzewidywalna impreza pokazująca absolutne nowości, przełamująca bariery myślenia i kreatywności podczas licznych wystąpień i spotkań networkingowych.

Zarówno Cannes Health, jak i Lions Innovation będą towarzyszyć konkursy oraz gale rozdania nagród.