W ciągu ostatnich lat polscy konsumenci stawali w obliczu gruntownych zmian w stylu życia i zwyczajach konsumpcyjnych. We współczesnym świecie coraz trudniej przychodzi nam dokonać wyboru odpowiedniego produktu czy usługi spośród szerokiej i wciąż powiększającej się oferty. Wychodząc naprzeciw współczesnemu konsumentowi, Program Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma pomaga w wyborze najlepszej marki w danej kategorii. To właśnie klient i jego opinia kształtują działania wszystkich firm, dlatego wyróżnienia oparte na badaniach konsumenckich są dla nich szczególnie ważne. Przedmiotem analiz objęte zostają między innymi: pozycja rynkowa marki i jej siła, jakość prezentowana przez dany produkt lub usługę oraz stopień zaufania konsumentów.
Metodyka działań
Zobacz również
Systematycznie w cyklu rocznym poddawane są analizie poszczególne segmenty rynku. Przedmiotem analiz jest obserwacja rynku polegająca na badaniu całości stosunków rynkowych w konkretnej branży. Jest to obserwacja zjawisk rynkowych w ich naturalnych warunkach, a także siła marketingowa marki, jakość prezentowana przez dany produkt lub usługę, wartość i rozpoznawalność poszczególnych marek w danych kategoriach. W ramach programu prowadzone są także badania konsumenckie. Metodyka badań jest dobierana ze względu na rodzaj i kanały dotarcia do konsumenta. Dla każdej kategorii indywidualnie wyznaczana jest wielkość próby badawczej. Docelowo jest to grupa 1000 osób pełnoletnich lub firm w ilości dostosowanej do badanej branży z całej Polski. Respondenci są wybrani w sposób losowy lub stanowią specjalnie wyselekcjonowaną grupę docelową (w zależności od kategorii). Badanie ankietowe polega na udzieleniu odpowiedzi na pytania zadane przez ankietera. Pytania mogą mieć charakter zarówno otwarty, jak i zamknięty. Konsumenci wskazują na marki według nich najlepsze, cieszące się największym zaufaniem i renomą w poszczególnych branżach.
Caprice ze znakiem Super Marka
Marka Caprice po raz trzeci z rzędu została laureatem programu Dobra Marka, a co za tym idzie, otrzymała znak Super Marka 2021. Spójność i konsekwencja w działaniu bez względu na rynkowe trendy i zawirowania to najważniejsze cechy, które pozwoliły marce na wieloletnie funkcjonowanie i ciągłe przyciąganie Klienta. Technologie, jakie stosuje i stale ulepsza sprawiają, że obuwie Caprice wyróżnia się na tle konkurencji. To nie tylko modne, kolorowe modele, ale przede wszystkim zdrowe dla stopy! Wkładka onAir, system antiShokk czy Blue Grip to rozwiązania sprawiające, że wszystkie dotychczasowe bolączki związane z zakupem nowych butów pójdą w niepamięć.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing