Carlsberg otworzył bar na dnie morza, aby przypomnieć o niebezpiecznych skutkach picia alkoholu nad wodą

Carlsberg otworzył bar na dnie morza, aby przypomnieć o niebezpiecznych skutkach picia alkoholu nad wodą
W nowej kampanii Carlsberg w Szwecji podkreśla, że alkohol i żeglowanie to niebezpieczne połączenie. Marka zaprezentowała podwodny bar, aby zachęcić konsumentów do wybierania piw bezalkoholowych.
O autorze
1 min czytania 2022-07-07

Według badań Szwedzkiej Agencji Transportu, w latach 2011-2020 więcej niż co druga ofiara wypadku na łodzi miała we krwi alkohol. W okresie wakacyjnym, kiedy na jeziorach i morzach pojawia się znacznie więcej jachtów czy żaglówek, Carlsberg Sweden chce przypomnieć konsumentom o powstrzymywaniu się od spożywania alkoholu podczas wodnych wypraw.

Marka piwa podkreśla, że – tak jak w przypadku prowadzenia samochodu – alkohol może znacznie upośledzać zdolność oceny sytuacji, szybkość reakcji i koordynację na łodzi, co zwiększa ryzyko poważnego wypadku.

Jako wiodący browar i dystrybutor napojów alkoholowych ponosimy odpowiedzialność za sposób konsumpcji naszych napojów – mówi Henric Byström, kierownik ds. komunikacji w Carlsberg Sweden.

Aby przypomnieć odbiorcom o bezpiecznej alternatywie dla piwa, Carlsberg, wraz z agencją BCW Stockholm, stworzył podwodny bar promujący napoje bezalkoholowe. Osoby odwiedzające zachodnie wybrzeże przez jeden tydzień mają okazję zobaczyć podwodną instalację w Smögen – jednym z najczęściej odwiedzanych „letnich miast” Szwecji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bar, który ma 3,5 metra szerokości i 2,5 metra wysokości, został wyposażona w ladę, barowe krzesła oraz krany i chłodziarkę do piwa. Uwagę nurków ma przyciągać duży czerwony napis, który wzywa do powstrzymania się od spożywania alkoholu podczas podróżowania łodzią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak podaje Carlsberg, już od kilkunastu lat można zauważyć rosnący trend na spożywanie piw bezalkoholowych – obecnie co roku Szwedzi wypijają nieco ponad 20 milionów litrów tego napoju. Odpowiadając na wymagania konsumentów, marka dodała do swojej oferty już 15 różnych produktów, które nie zawierają w swoim składzie alkoholu.

PS
Carlsberg Polska od lat angażuje się w ogólnopolski program edukacyjno-społeczny „Trzeźwo myślę”, promujący odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. W tym roku ruszyła 6. odsłona kampanii.

fot. carlsberggroup.com