Carrefour mówi stop marnowaniu żywności – sieć nawiązała bowiem współpracę z popularną aplikacją Too Good To Go. Firma włączyła się również w zainicjowaną przez platformę kampanię z okazji Dnia Walki z Marnowaniem Żywności ONZ, której celem jest edukacja użytkowników na temat negatywnych skutków marnowania jedzenia.
W ramach współpracy użytkownicy aplikacji będą mogli uratować paczki z produktami Carrefour z krótkim terminem ważności. Docelowo w akcję włączone zostaną wszystkie markety sieci, zaś od października br. ruszy pilotaż w 12 sklepach w Warszawie i Krakowie.
Zobacz również
To nie pierwsze działanie Carrefour z myślą o walce z marnowaniem żywności – w ubiegłym roku we Francji wprowadzona została nowa oferta, w ramach której klienci mogą zakupić przeterminowane produkty za połowę regularnej ceny.
PS
AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.
PS3
W kwietniu 2019 roku sieć Netto wdrożyło na polskim rynku aplikację, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.