Media retailerów to rynek, który rośnie najszybciej pod względem przeznaczanych na niego wydatków. To rewolucja w tradycyjnej hierarchii mediowej. Oczekuje się, że w najbliższych trzech latach wartość tego rynku przekroczy wydatki na reklamę ponoszone w USA przez firmy z branży pakowanych produktów konsumenckich. W Europie kontynentalnej, media retailerów również zaczynają odnosić sukces: zgodnie z prognozami IAB i wewnętrznymi analizami, wartość tego rynku przekroczy 5 miliardów euro w 2026 r.
W ramach joint venture, Carrefour i Publicis, jako partnerzy – założyciele, chcą, korzystając z pozycji liderów w swoich branżach, wprowadzić na rynki Europy i Ameryki Łacińskiej tę samą skalę i możliwości komunikacyjne, które umożliwiają znaczny wzrost retail media w USA. Dzięki połączeniu zaawansowanych technologii Publicis Groupe – „CitrusAd powered by Epsilon” z wiedzą i doświadczeniem sieci Carrefour w zakresie retail media, powstanie gracz mediowy, który odpowie na wszystkie potrzeby związane z wykorzystaniem kanałów komunikacji należących do retailerów. W Europie kontynentalnej, Brazylii i Argentynie dostarczy rozwiązania technologiczne do tworzenia zasobów i danych dla handlowców, aż po pełną komercjalizację mediów oraz usług opartych na danych, których źródłem są rzeczywiste transakcje handlowe.
Zobacz również
Ambicją joint venture jest przyciągnięcie rzeszy nowych klientów w celu zbudowania bezprecedensowej sieci zasobów i przyśpieszenia rozwoju retail media w Europie i Ameryce Łacińskiej. Finalnym celem przedsięwzięcia jest, aby dowolna firma z punktami bezpośredniego kontaktu z klientem i danymi własnymi (first party data) dołączyła do platformy, zmonetyzowała swoje zasoby i wraz z reklamodawcami zbudowała bardziej skuteczne strategie marketingowe oraz rozwinęła biznes.
– Zrozumieliśmy na bardzo wczesnym etapie, że nasze dane mają ogromny potencjał. Byliśmy jednym z pierwszych detalistów, który wprowadził retail media. W zeszły roku, przyspieszyliśmy tworząc Carrefour Links. Dziś, chcemy iść dalej, przekroczyć granice obecnego modelu. Stworzymy sojusz z ekspertem w branży – Grupą Publicis, bo chcemy zmienić trzy elementy. Po pierwsze, w centrum naszego modelu znajdzie się technologia, po drugie, pójdziemy o oczko wyżej, tworząc samodzielnie retail media i po trzecie, wyruszymy na podbój nowych rynków, zarówno w Europie jak i w Brazylii. Dzięki naszemu sojuszowi, transformacja cyfrowa nabierze nowego wymiaru, pozwoli nam wejść na nowy rynek i osiągnąć ogromny wzrost – powiedział Alexandre Bompard, CEO Grupy Carrefour.
– Po rewolucji cyfrowej lat 2000 i rewolucji w mediach społecznościowych w latach 2010, to dzisiaj retail media rewolucjonizują utartą hierarchię i otwierają nowe możliwości przed marketerami. Do tej pory, fragmentaryzacja rynku w Europie i Ameryce Łacińskiej sprawiała, że marki nie były w stanie całkowicie wykorzystać tego potencjału. Dlatego dziś wraz z firmą Carrefour – niekwestionowanym liderem w branży w Europie i Ameryce Łacińskiej, będziemy w stanie dostarczyć bezprecedensową wiedzę o konsumencie oraz bezpośredni dostęp do zasobów premium, takich, które generują największą konwersję i stopę zwrotu Return-On-Ad-Spend dla reklamodawców. To krok milowy, który pozwoli reklamodawcom ponownie przejąć kontrolę nad relacjami z klientem, przyspieszyć ich gotowość na świat bez cookies, a także wprowadzić zwieńczone sukcesem strategie mediowe – powiedział Arthur Sadoun, CEO Publicis Groupe.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do Carrefour należeć będzie 51% udziałów w joint venture, do Grupy Publicis 49%. Start działalności został przewidziany na pierwszą połowę 2023 roku i jest zależny od uwarunkowań regulacyjnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing