Case study kampanii dla Rexony przygotowanej przez agencję reklamową Red8 Digital

Wiosną ubiegłego roku Rexona postanowiła wypromować antyperspirant Invisible Black+White. Linia została stworzona, aby chronić ciemne i jasne ubrania przed niechcianymi plamami. W sezonie wiosna/lato 2015 królowała moda na czarno-białe kreacje, dlatego był to idealny moment na relaunch produktu.
O autorze
2 min czytania 2016-05-06

Postanowiliśmy więc pokazać, że Rexona odpowiada na panujące trendy. Z tego powodu twarzą naszej kampanii została Jessica Mercedes Kirschnner – najmodniejsza blogerka, influencerka, chodząca inspiracja.

Kampania

Z początkiem marca Jessica zamieściła na swoim blogu wpis o wkraczającej modzie na black+white uzupełniony o zdjęcia w czarno-białej stylizacji. Wtedy też po raz pierwszy wspomniała o niespodziance, którą szykuje dla fanów.

Przygotowania do kampanii zaczęliśmy od zorganizowania sesji zdjęciowej. Jessica zaprezentowała się w stworzonych wcześniej przez siebie stylizacjach. Na tym etapie duże zainteresowanie wzbudziły zdjęcia z backstage’a wrzucone przez blogerkę na Instagrama. Sesja posłużyła nam do przygotowania Key Visual oraz materiałów na potrzebę promocji kampanii. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W połowie marca ruszyliśmy z komunikacją na temat konkursu. Kampania została zainaugurowana wpisem na blogu JEMERCED. Jessica zachęcała czytelniczki do wzięcia udziału w konkursie i przekierowywała je do aplikacji na profilu Rexony. Działania promocyjne oparte były jednak przede wszystkim na fanpage’u marki. Dodatkowo kampania była wspierana za pomocą targetowanej kreacji displayowej. Pod koniec marca ukazały się pierwsze reklamy prasowe. Informacje o konkursie pojawiły się w takich czasopismach jak Flesz, Olivia, Party, Show, Świat Kobiety i Twój Styl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Konkurs

Oś konkursu stanowiła aplikacja na fanpage’u Rexony. Mechanizm był prosty: kupujesz jeden z produktów Black+White, tworzysz czarno-białą stylizację, a jej zdjęcie wrzucasz do aplikacji na fanpage’u Rexony.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Atrakcyjne nagrody wzbudziły zainteresowanie konkursem. Zwyciężczyni miała do wykorzystania 10 000 PLN na zakupy z samą Jessiką Mercedes. Nagrodę II stopnia przyznano trzem stylizacjom – na ich autorki czekało „zakupowe kieszonkowe” w wysokości 3 000 PLN, 100 kolejnych prac wyróżniono modnymi torbami O-bag.

Efekty

Zdjęcia z sesji w stylizacji Black+White zainspirowały do działania fanów na profilu Rexony. Dobór nagród dopasowany do grupy docelowej skutecznie zachęcił do wzięcia udziału w konkursie. Nasza aplikacja szybko zaczęła zapełniać się zdjęciami atrakcyjnych, czarno-białych kreacji. Udało nam się wzbudzić zainteresowanie wśród młodych dziewczyn, które były naszym targetem (chociaż warto dodać, że kilka stylizacji otrzymaliśmy również od panów). W sumie otrzymaliśmy 4680 zgłoszeń. Uczestniczki nadsyłały zarówno zdjęcia z profesjonalnych sesji, jak i typowe selfie. 

Ostatecznie wyłoniliśmy 104 najbardziej dopracowane kreacje. Zwyciężczyni wybrała się na zakupy z Jessiką Mercedes. Ten niezwykły dzień mogliśmy na bieżąco śledzić na Facebooku, Instagramie oraz Snapchacie obu dziewcząt. Nagrody II i III stopnia – „kieszonkowe” oraz O-bagi – powędrowały do autorek pozostałych wyróżnionych stylizacji. Instagram młodych influencerek szybko wypełnił się zdjęciami toreb otagowanych #rexona.

Współpraca z Jessiką Mercedes pozwoliła dotrzeć nam z kampanią do grupy docelowej. Blogerka skutecznie zachęciła czytelniczki do śledzenia fanpage’a Rexony i wzięcia udziału w konkursie. Wizja spędzenia z blogerką całego dnia na ekskluzywnych zakupach przekonała ponad 4,5 tysiąca konsumentek do wysłania swojego zgłoszenia. Mechanizm konkursu, który opierał się na zamiłowaniu do mody i najnowszych trendów, sprawdził się w stu procentach: dziewczyny mogły pokazać innym swój styl i zawalczyć o atrakcyjne nagrody. Dzięki temu marka Rexony na trwałe wpisała się w świadomość modnych konsumentek.