Krok 1: Analiza posiadanych danych
Posiadane dane na temat fanów można podzielić według wieku, płci, miejsca zamieszkania czy połączonych grup zainteresowań (jak np. sport czy biznes). Statystyki Facebooka pozwalają na uzyskanie wielu interesujących danych na temat twoich użytkowników. Ważne jest, aby nie tworzyć zbyt wiele podobnych do siebie grup, ponieważ to utrudnia wyciągnięcie odpowiednich wniosków.
Zobacz również
Krok 2: Podział grupy na zestawy reklam
Po dokonaniu podziału użytkowników kierowane zostają do nich reklamy. Przykładowo możesz przeprowadzić test na podstawie kampanii zoptymalizowanej pod kątem polubień strony. Warto stworzyć kilka zestawów reklam targetowanych do odbiorców według wcześniejszej segmentacji (przykładowy podział może wyglądać tak: kobiety 24-35 lat, mężczyźni 24-35 lat, kobiety 35-65+, mężczyźni 35-65+ i wszyscy 13-24). Następnie postaraj się, aby treść poszczególnych reklam była dopasowana do wybranej grupy docelowej (jak wiadomo inaczej będziemy komunikować się z 15 i 50-latkiem).
Krok 3: Przyciągające uwagę kreacje i CTA
Kolejnym ważnym korkiem jest zadbanie o wizualny aspekt kreacji. Reklamy nie mogą zostawiać niedopowiedzeń – główny przekaz powinien być od razu zrozumiały. Zdjęcia natomiast muszą być duże i przyciągające uwagę. Niemniej istotne jest dobranie właściwego CTA (Call to Action) zachęcającego użytkowników do wykonania czynności, na której nam zależy. Przykładem ciekawego połączenia efektywnego copy z korespondującą z nim grafiką, które można znaleźć w kampanii promocyjnej strony Tasteaway.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Krok 4: Reguły autooptymalizacyjne
Dzięki Catvertiserowi możesz teraz również wykorzystać reguły autooptymalizacji. Wystarczy wybrać opcję „zatrzymaj adsety” a następnie zdefiniować zasadę ich wyłączenia. Przykładowo, jeżeli chcesz by zestaw został zatrzymany po przekroczeniu 100 polubień strony to wybierz z kategorii „jeśli” wyniki a następnie w sekcji „jest większe niż” wpisz 100. Pamiętaj, aby zdefiniować regułę przed przystąpieniem do procesu tworzenia kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Krok 5: Ewaluacja wyników
Teraz pozostaje już tylko przeanalizować otrzymane wyniki kampanii. Należy sprawdzić przede wszystkim, w którym zestawie otrzymano najniższy średni koszt pojedynczego polubienia. Warto również porównać osiągany zasięg w każdej z grup. Po weryfikacji istnieje wybór najefektywniejszej grupy odbiorców bądź odrzucenie tych, do których dotarcie jest najbardziej kosztowne.
Żródło: Catvertiser
Autor:
Robert Borowski
Junior Performance Analyst, Catvertiser