Kolejna edycja tego obrazkowego opowiadania powstała we współpracy z partnerami merytorycznymi, których domeną jest e-commerce: CCC, Izbą Gospodarki Elektronicznej oraz InPost. Jest to poradnik dla dzieci w wieku 8-12 lat – poświęcony tematyce e-commerce. Tytułowa Róża i jej siostra, Malina, to uczennice szkoły podstawowej, które dzięki rozmowom z rodzicami, przyjaciółmi oraz ekspertami mogą odkrywać tajemnice handlu online.
W komiksie znajdziemy informacje, m.in. o tym, gdzie i na jakich urządzeniach możemy kupować w Internecie, w jaki sposób nadawać i zwracać paczki czy z jakich form płatności bezpiecznie jest korzystać. Młodzi czytelnicy dowiedzą się również tego, jak zamawiać produkty z troską o środowisko – czyli czym jest ślad węglowy, recykling oraz jak kupować mniej, a mądrzej. Ta rysunkowa historia w łatwy i przystępny sposób przybliża dzieciom funkcjonowanie cyfrowego świata. Jest nieocenioną pomocą dla rodziców, którzy chcą wprowadzać swoje pociechy w świat handlu online i jednocześnie wspierać je w świadomym korzystaniu z jego dobrodziejstw.
Zobacz również
Pomysłodawcą i jednym z autorów projektu jest Artur Kurasiński – przedsiębiorca, inwestor, obserwator oraz krytyk zjawisk cyfrowych i nowych technologii, autor gier oraz Komiksów Edukacyjnych o nauce i technologii z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Za warstwę graficzną odpowiada natomiast Tomasz Minkiewicz – uznany polski rysownik i scenarzysta komiksowy, pisarz, satyryk i ilustrator.
Rewolucja cyfrowa dzieje się na naszych oczach. Dla najmłodszych poruszanie się po świecie Internetu, jest już naturalnym elementem życia – traktowanym jednak często jak zabawa. Kliknięcie przycisku „kupuj” to natomiast transakcja, która musi być bezpieczna i podejmowana świadomie. Dlatego tak niezwykle istotne jest, aby dbać o edukację przyszłych pokoleń już od najmłodszych lat. Jak i gdzie bezpiecznie kupować, na co zwracać uwagę nadając paczkę, czy mogę sam zakończyć transakcję, czy muszę poprosić rodzica o pomoc? To ważne pytania, które należy zadać, a Komiks „Róża, a co chcesz wiedzieć” pozwala na nie odpowiedzieć w przystępny i ciekawy sposób – mówi Michał Pachnik, Dyrektor ds. e-commerce w CCC – Bardzo cieszę się, że mogliśmy dołączyć do tego ważnego i ciekawego projektu Artura Kurasińskiego, który tworzy niezwykle wartościowe, merytoryczne treści, pozwalające mądrze wprowadzać dzieci w cyfrowy świat.
To już trzecia odsłona naszego komiksu edukacyjnego, w którym Róża i Malina odkrywają świat technologii – powiedział Artur Kurasiński – Przygotowanie każdej publikacji to dla nas świetna zabawa, ale też zobowiązanie. Chcemy, aby nasze komiksy były wartościową dawką wiedzy, która nie tylko oswaja dzieciaki z digitalowy światem, podpowiada jak się w nim odnaleźć, ale również, jak mądrze z niego korzystać.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wersję drukowaną Komiksu „Róża, a o chcesz wiedzieć?” część trzecia można zakupić na stronie edukomiks.pl. Klubowicze CCC z kolei mogą liczyć na jego darmową wersję elektroniczną w aplikacji mobilnej CCC.
Słuchaj podcastu NowyMarketing