Według Głównego Inspektoratu Weterynarii w polskich schroniskach w 2019 r. przebywało prawie 140 tys. psów i kotów. Liczba ta nie pokazuje w pełni skali bezdomności zwierząt domowych w naszym kraju – tysiące psów i kotów znajduję się pod opieką fundacji, azyli i innych prywatnych podmiotów ratujących zwierzęta. Dodatkowo, w samym 2019 roku polskie gminy wydały ok. 255 mln publicznych pieniędzy, czyli naszych podatków, na realizację ustawowego zadania wyłapywania bezdomnych zwierząt.
– Naszym celem są puste schroniska. Wiemy, że ten cel da się osiągnąć. Przykładem może być chociażby Holandia, gdzie według ostatnich doniesień nie ma ani jednego bezdomnego psa. W Polsce również udało się osiągnąć ten cel w Aleksandrowie Łódzkim. Potrzebujemy wsparcia, siły, pomocy i trochę szczęścia, ale jesteśmy wytrwali i zrobimy to! – mówi Dorota Perłowska, założycielka Fundacji Rasowy Kundel.
Zobacz również
Ogólnopolski Fundusz Profilaktyki Bezdomności Psów i Kotów pozwoli na wdrożenie programu kastracji zwierząt właścicielskich, który prowadzony systematycznie i zakrojony na szeroką skalę jest jedyną i najszybszą metodą na opanowanie bezdomności zwierząt w Polsce. Środki z Funduszu będą dostępne dla innych organizacji, osób pomagających lokalnie i gmin.
Zbiórka, która zasili Fundusz rozpoczęła się 14 maja 2021 r. Wszyscy darczyńcy otrzymają dostęp do grupy na Facebooku, gdzie w tygodniu 17 – 22 maja 2021 r. odbędzie się PIEStiwal online – seria webinarów prowadzonych na żywo przez specjalistów z branży szkolenia psów (Julia Skalska ze szkoły Wymarzony Pies, Michał Santorski ze szkoły Control Dog oraz Zuzanna Rybarczyk z projektu Psiaki w Zen, Paulina Grzybowska prowadząca blog Biały Jack & Co), dietetyki (Patrycja Paradowska, Jedz) oraz treningu personalnego (Justyna Zielińska).
Ambasadorką kampanii została Kasia Gandor – blogerka i youtuberka, popularyzatorka zrównoważonego rozwoju, ekologii i zdrowego trybu życia, a prywatnie miłośniczka psich ogonów. Kasia od lat aktywnie wspiera działania Fundacji będąc domem tymczasowym dla naszych podopiecznych oraz organizując akcje promujące działania fundacji oraz przynoszące jej wsparcie finansowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kasia przygotowała wyjątkowy film, do którego dostęp można uzyskać po wpłaceniu dowolnej kwoty. Należy wejść na zbiórkę przez specjalny link podany w opisie poniższego zwiastunu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do wspólnej akcji po raz kolejny przyłącza się również Nice To Fit You – marka społecznie zaangażowana, która na co dzień zajmuje się komponowaniem i dostawą zbilansowanej diety dla swoich użytkowników.