Jak informuje Ministerstwo Zdrowia, rak piersi to najczęstsza choroba nowotworowa wśród kobiet. Głównym powodem, dla którego tak wiele kobiet nadal umiera na raka, jest zbyt późne wykrycie choroby. Wyniki badań dowodzą, że kobiety, które regularnie wykonują mammografię, dużo rzadziej umierają z powodu raka piersi. Mammografia to badanie, które za pomocą promieni rentgenowskich pozwala wykryć raka piersi we wczesnym stadium rozwoju – gdy leczenie jest dużo bardziej skuteczne. Ważnym elementem profilaktyki jest również samobadanie piersi. Już od 20. roku życia każda z Pań powinna regularnie badać piersi, a raz w roku takie badanie powinno być wykonane przez ginekologa, chirurga lub onkologa.
Kampania została stworzona przez A+E Networks w Ameryce Południowej i została wdrożona na ponad 100 rynkach, na których dostępny jest Lifetime.
Zobacz również
Projekt ten zdobył trzy nagrody Promax BDA Global Excellence 2016, jak również wyróżnienie Cannes Lion Health and Wellness Education and Services and Awareness (w czerwcu 2016).
Za wdrożenie pomysłu i kreację odpowiadają Nathalie Alvarez (marketing director), Pedro Gonzalez (creative director), Boris Felipe (onair director), Laura Perez (marketing manager), Irene Ochoa (onair manager), Eduardo Ruiz (President A+E Networks Latin America) oraz Lauren Levenson (VP & GM Lifetime Latin America). Kampanię kreatywnie wspierała również agencja Totuma Communications & Design z Hubertem Reinfeldem jako Creative Directorem.
Zobacz również profil kampanii na Facebooku
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing