Ceneo.pl i Microsoft ogłosiły partnerstwo technologiczne

Ceneo.pl oraz polski oddział Microsoft ogłosiły partnerstwo w obszarze akceleracji biznesu w oparciu o technologię. Cel jest ambitny, wykorzystać rozwiązania przetwarzania w chmurze Azure i mechanizmy sztucznej inteligencji, które pozwolą Ceneo.pl rozwinąć kluczowe procesy w cyfrowej rzeczywistości.
O autorze
2 min czytania 2019-03-25

– Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie, również w Polsce. Naszym celem jest przekierowywanie coraz większej liczby użytkowników do sklepów internetowych. Chcąc utrzymać wysokie tempo rozwoju i miejsce w czołówce najpopularniejszych serwisów potrzebujemy strategicznego wsparcia lidera branży IT. Wybór technologii Microsoft nie był zatem przypadkowy. Liczy się dla nas zaufanie i partnerskie długofalowe podejście do współpracy. Cieszymy się, że Ceneo.pl i Microsoft podjęły bliską współpracę. Wierzę, że w jej rezultacie wdrożymy rozwiązania, które zapewnią naszym użytkownikom i partnerom nowe innowacyjne doświadczenia – powiedział po podpisaniu porozumienia Marcin Łachajczyk, CEO Ceneo.pl,

Współpraca technologiczna pomiędzy Microsoft, a Ceneo.pl będzie obejmowała wszystkie kluczowe dla porównywarki procesy operacyjne. Od przetwarzania danych z rozmaitych i rozproszonych źródeł, przez wnioskowanie oparte na AI, po tworzenie i wdrażanie nowych narzędzi dla użytkowników i partnerów, na procesach administracyjnych w firmie kończąc. W jej rezultacie Ceneo.pl chce w pełni wykorzystać potencjał AI do rozwoju swojej platformy i biznesu.

– Wizja i kierunki rozwoju naszych klientów to dla nas drogowskaz do wspólnej pracy. Nasza rola zdecydowanie wykracza poza dostarczanie rozwiązań. Chcemy być blisko klienta i rozumieć jego aspiracje, cele i wyzwania, żeby być doradcą i przewodnikiem w procesie cyfrowej akceleracji. Tak też jest w tym przypadku. Tym bardziej cieszę się, że Ceneo.pl zaufało nam i zdecydowało wspólnie z nami realizować projekty technologiczne, nierozerwalnie złączone z ich strategią rozwoju biznesu – powiedziała Magda Taczanowska, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft, odpowiedzialna za sprzedaż do segmentu Enterprise.

W pierwszym etapie współpracy serwis wskazał dwa obszary swojej działalności, w których chce wykorzystać potencjał AI. Pierwszy z nich to integracja ofert od partnerów tego serwisu. Dzięki sztucznej inteligencji użytkownicy Ceneo.pl będą mogli analizować jeszcze większą bazę ofert w oparciu o nowe atrakcyjne kryteria cenowe i cechy charakterystyczne produktów. Drugim niezwykle istotnym projektem od strony biznesowej jest wsparcie sprzedaży i współpraca handlowa z partnerami. Dzięki AI Ceneo.pl będzie w stanie skuteczniej dopasowywać działania reklamowe do konkretnych partnerów. W efekcie właściciele firm otrzymają lepiej dopasowane do ich aktualnych potrzeb narzędzia do promocji. Z kolei serwis zyska większą efektywność współpracy ze swoimi partnerami, co przełoży się na wynik biznesowy. Inżynierowie z wrocławskiej firmy we współpracy z ekspertami Microsoft będą również wykorzystywać technologię machine learning oraz deep learning, by akcelerować rozwój platformy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Naszą ambicją jest wdrożenie mechanizmów sztucznej inteligencji we wszystkich obszarach działania naszej porównywarki. Microsoft jest światowym liderem w dostarczaniu technologii w tym zakresie. Wykorzystanie narzędzi i wiedzy ekspertów sprawi, że będziemy mogli wdrożyć kolejne sprawdzone i unikatowe produkty dla naszych klientów. Całość przełoży się na poprawienie efektywności korzystania z Ceneo.pl w wymiarze biznesowym. Współpraca z naszymi partnerami z punktu widzenia obszaru IT, to również ogromna szansa na nowe doświadczenie dla naszych pracowników. Nasi inżynierowie od lat pracują z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i mają szansę współpracować z międzynarodowym środowiskiem branżowym. Przed nami wiele godzin pracy przy fascynujących projektach – podsumowuje Paweł Kowalski, CIO Ceneo.pl.

W kolejnych etapach sukcesywnie rozwijane będą następne procesy realizowane w serwisie Ceneo.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się