Koronawirus SARS-Cov-2, powodujący m.in. ostre zapalenie płuc, zagraża w szczególności osobom starszym, które w czasie panującej pandemii powinny bezwzględnie pozostać w domu. Galeria Malta w Poznaniu, współpracując z harcerzami z ZHP oraz swoim najemcą – sklepem Piotr i Paweł, postanowiła zorganizować akcję „Seniorze, zostań w domu!”. Skorzystać z niej mogą osoby, które ukończyły 60 lat i mieszkają samotnie lub z osobą niepełnosprawną. Wystarczy, że zadzwonią pod wskazany numer i zostawią listę zakupów. Harcerze, po telefonicznym zebraniu informacji, pojadą najpierw po środki pieniężne oraz ewentualną receptę, następnie zrobią zakupy, po czym dostarczą kupione produkty do mieszkań wraz z resztą gotówki i paragonem. W trosce o bezpieczeństwo wolontariuszy i obowiązujące odgórne obostrzenia akcja „Seniorze, zostań w domu!” skierowana jest do mieszkańców dzielnic znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie galerii.
– Z ogromną uwagą i niepokojem obserwujemy rozwój wydarzeń związanych z rozprzestrzenianiem się w naszym kraju koronawirusa. Ponieważ od lat wspieramy lokalne inicjatywy dobroczynne – teraz w naturalny sposób postanowiliśmy pomóc seniorom w tym trudnym dla nich okresie – mówi Monika Idźkowska, asset management director Sierra Balmain.
Zobacz również
Miejscy bohaterowie
Działania podejmowane przez Sierra Balmain spotkały się z entuzjastycznym odzewem lokalnych organizacji, gdzie nie brakuje ludzi o otwartych sercach gotowych nieść wsparcie innym. Pragnąc docenić tych wyjątkowych „miejskich bohaterów”, Sierra Balmain będzie prezentować ich zaangażowanie na profilach społecznościowych swoich centrów. Galerie chcą również promować oferty pomocy sąsiedzkiej i udostępnią swoje kanały w social mediach wolontariuszom chcącym nieść pomoc osobom potrzebującym poprzez wyprowadzanie psa czy zrobienie zakupów w swojej okolicy.
Koszyk dla potrzebujących
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Skutkiem epidemii koronawirusa jest niezwykle trudna sytuacja gospodarcza w naszym kraju i finansowe straty, z którymi boryka się wiele polskich domów. Galeria Malta przekazała w związku z tym poznańskiemu oddziałowi Caritas zakupione specjalnie na tę okazję artykuły spożywcze, które posłużą do wydawania posiłków najbardziej potrzebującym. Ponadto, wraz z galerią Panorama, zachęca klientów do wspólnej zbiórki produktów. Przy kasach w sklepach Piotr i Paweł oraz Carrefour zostaną zamontowane oznaczone kosze, do których można oddawać produkty takie jak: ryż, makaron, mąka, masło, margaryna, konserwy, fasola, groch, herbata, olej, przecier pomidorowy, warzywa w puszkach i środki chemiczne, w szczególności szczoteczki i pasty do zębów, mydła, żele pod prysznic i szampony. Zebrane artykuły co tydzień będą przekazywane do Caritas.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomoc dla szpitali
Sierra Balmain pragnie również docenić codzienny trud pracowników medycznych, którzy od kilku tygodni pełnią niezwykle trudną służbę, dbając o zdrowie chorych i ratując życie pacjentom. Galeria Malta wesprze jednoprofilowy Szpital Zakaźny im. J. Strusia w Poznaniu, przekazując wodę, produkty żywnościowe i środki chemiczne. Europa Centralna wesprze w obecnej sytuacji Szpital Wielospecjalistyczny w Gliwicach, natomiast Centrum Galardia zakupiło dla lokalnego szpitala w Starachowicach termometry oraz maseczki ochronne.
– Wszystkie decyzje zakupowe podejmujemy w porozumieniu z placówkami szpitalnymi i zgodnie ze zgłaszanym przez nie zapotrzebowaniem. Zarządzane przez nas galerie są częścią lokalnych społeczności i czujemy się zobowiązani, by wesprzeć ich mieszkańców w niezbędnych aspektach tej niełatwej obecnie rzeczywistości – dodaje Monika Idźkowska.
Coronavirus National News
Oprócz pomocy niezwykle ważna dla zachowania poczucia bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia jest rzetelna informacja. Sierra Balmain uruchomiła specjalny news room CNN (Coronavirus National News), który zajmuje się monitorowaniem informacji na temat koronawirusa, a także bieżącej sytuacji w branży retail. Codzienny raport otrzymują najemcy centrów, jest on także publikowany na stronie internetowej firmy oraz jej profilach społecznościowych.