Mechanizm akcji jest bardzo prosty i zaskakująco skuteczny. Na stronie karmimypsiaki.pl/charytatywnachoinka każdy może wybrać psa lub kota, któremu podaruje spersonalizowany prezent. W tym roku organizatorzy otworzyli się także na obcokrajowców i przygotowali anglojęzyczną wersję strony.
Odpowiedź na indywidualne potrzeby psiaków i kociaków
Każdy zwierzak w swoim świątecznym koszyku ma produkty wskazane przez placówkę sprawującą nad nim opiekę bezpośrednią. W ten sposób ma szansę dostać pod choinką dokładnie to, czego potrzebuje. Użytkownik sam decyduje, jaką liczbę produktów i które z nich opłaci. Mechanizm nawiązuje do robienia zakupów online.
Zobacz również
W schroniskach przebywa wiele starszych, schorowanych zwierząt, a także szczenięta i kocięta. Potrzebują one specjalistycznej karmy, suplementów i dodatkowego wyposażenia, które zapewni im komfort. Schronisk często nie stać na taki wydatek. W odpowiedzi na ten problem stworzyliśmy akcję #CharytatywnaChoinka. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że co roku spotyka się ona z tak ciepłym przyjęciem i możemy pomagać na tak dużą skalę – tłumaczy Marta Adaśko z Karmimy Psiaki.
Ambasadorami kampanii zostało wiele topowych gwiazd, m.in. Małgorzata Rozenek-Majdan, Red Lipstick Monster, Janina Bąk, Joanna Jabłczyńska, Kasia Gandor, Aga Grzelak, Klaudia Halejcio i Kasia Tusk.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wykorzystanie technologii AR
W tym roku organizatorzy do pomocy bezdomnych zwierzakom zaprzęgli technologię AR i przygotowali specjalny filtr, który pozwala zobaczyć je w środowisku domowym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poprzez wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości, chcemy pokazać kontrast między tym jak jest a tym jak powinno być. Wyjęcie zwierzaków ze schroniskowego otoczenia i umieszczenie ich w innym kontekście, pozwala je zobaczyć w nowym świetle. Większość psiaków i kociaków zamkniętych w schroniskowych boksach, jest stworzona do życia w domu i wylegiwania się na kanapie u boku kochanego człowieka – tłumaczy Marta Adaśko z akcji Karmimy Psiaki.
W filtrze użytkownik ma do wyboru cztery zwierzaki – dwa psiaki i dwa kociaki, które są ambasadorami wszystkim Bezdomniaków biorących udział w akcji (łącznie na prezenty czeka ponad 700 czworonogów).
Dotychczasowe efekty akcji
Do tej pory dzięki akcji #CharytatywnaChoinka do schronisk trafiły prezenty o łącznej wartości 629 443,45 zł, a pomoc otrzymało ponad 2000 zwierzaków. Czy tegoroczna edycja dorówna popularnością poprzednim? Wszystko w naszych rękach!