Chatbot Wacek – technologia w służbie męskiego zdrowia

Chatbot Wacek – technologia w służbie męskiego zdrowia
Lekarze z Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku oraz Fundacja UroCare uruchomili chatbota o imieniu Wacek. Od września br. odpowiada on na pytania dotyczące zdrowia mężczyzn – w tym chorób układu moczowego i problemów z erekcją.
O autorze
1 min czytania 2025-10-15

Wacek, dostępny na dedykowanej stronie internetowej, bazuje wyłącznie na materiałach medycznych – ma być wiarygodnym i bezpiecznym źródło informacji. Co ważne, chatbot promowany jest również w miejscach często odwiedzanych przez mężczyzn, np. na portalach motoryzacyjnych.

– Mężczyzna, który przychodzi do poradni, mierzy się z problemami chorób prącia, z zaburzeniami erekcji. Wydaje się, że te problemy wciąż rosną. Mimo zwiększającej się świadomości wciąż problemy sfery męskiej są stygmatyzowane. My działamy, mamy poradnię działającą na NFZ. Tu panowie mogą skonsultować wszelkie wątpliwości – opowiada dr Mateusz Czajkowski, z Fundacji UroCare, urolog w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku.

Chatbot odpowiada na trudne pytania

Chatbot Wacek pozwala mężczyznom w różnym wieku dowiedzieć się więcej na temat swojego stanu zdrowia, problemów z erekcją czy dostępnych zabiegów wykonywanych w obrębie miejsc intymnych. Celem akcji jest pokazanie, że warto rozmawiać nawet na tematy trudne i często pomijane społecznie, a do takich właśnie należy m.in. męskie zdrowie intymne. Jak czytamy na stronie chatbota: „Bez wstydu, bez zbędnych teorii – prosto, z humorem i z troską o to, co naprawdę ważne: Twoje zdrowie”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chodzi o to, aby przekonać mężczyzn do otwartej rozmowy na tematy zdrowia intymnego i problemów urologicznych. Anonimowy kontakt z chatbotem ma stanowić ważny pierwszy krok na drodze do dbałości o kwestie zdrowotne, na które często brakuje czasu.

Zdjęcie główne: Depositphotos

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS #MenToBeHealthy: akcja, dzięki której męskie zdrowie przestaje być tematem tabu

#MenToBeHealthy: akcja, dzięki której męskie zdrowie przestaje być tematem tabu
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się