Pierwsza kampania wizerunkowa ChatGPT, stworzona przez agencję Isle of Any przy współpracy z wewnętrznym zespołem OpenAI, unika efektownych futurystycznych wizji. Zamiast tego prezentuje „tiny movies” – krótkie filmy ukazujące kameralne chwile i inspirowane rzeczywistymi promptami.
Zobacz również
Klipy opowiadają m.in. o gotowaniu, pracy nad wymarzoną sylwetką, planowaniu wyjazdu – każdą historię zamyka wyświetlany na ekranie prompt i odpowiedź ChatGPT, stylizowane na napisy końcowe filmu. Reżyserem projektu został Miles Jay, a produkcja odbyła się na taśmie filmowej 35 mm, by nadać reklamom ciepło i poczucie bliskości z widzami, co kontrastuje z chłodnymi wizerunkiem AI w społeczeństwie.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Technika od AI, kreatywność od człowieka
– Praca człowieka była kluczowa przy tworzeniu tej kampanii. Każda klatka została nakręcona na taśmie filmowej 35 mm, ukształtowana przez reżyserów, fotografów i producentów – mówią twórcy z Isle of Any, podkreślając, że choć ChatGPT brał udział w etapie koncepcyjnym (np. przy organizacji planu zdjęć), to kreatywność pozostawała w rękach ludzi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W dobie sceptycyzmu wobec AI, kampania staje się świadomym budowaniem reputacji: AI nie jest zagrożeniem, ale subtelnym pomocnikiem w zwykłych czynnościach.
Kampania OpenAI można obejrzeć w telewizji i streamingu na terenie USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii (ITV, Sky, Channel 4), a także w kampaniach OOH i digitalu.
– Podstawową strategią jest zwiększenie liczby użytkowników korzystających z ChatGPT w codziennym życiu… – tłumaczy Kate Rouch, CMO OpenAI.