ChatGPT wspiera obsługę klienta w sklepie Morele.net

Firma Morele.net wykorzystała pojawienie się rozwiązania jakim jest ChatGPT i zaimplementowała je, tworząc jedno z najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie obsługi klienta w branży e-commerce.
O autorze
1 min czytania 2023-03-27

Ze względu na szeroką ofertę Morele.net, dużym wyzwaniem sklepu jest wspieranie klienta na jego ścieżce zakupowej. Klienci potrzebują szybko uzyskać doradztwo i odpowiedzi na pytania – zarówno o kompatybilność procesora z danym zestawem komputerowym, jak i o wymiary lalki Barbie – i to 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Do tej pory klienci mogli skorzystać z funkcji „Zapytaj eksperta”, znajdującej się na karcie produktu, dzięki której ich pytanie trafiało do grupy ekspertów i pracowników Morele.net. Skala zapytań jednak wciąż się powiększa, dlatego Morele.net zdecydowało się na odważny krok i wdrożyło model językowy ChatGPT, który zasilany danymi o produktach ze sklepu odpowiada na część pytań od razu, ułatwiając finalizację zamówienia przez klienta.

– Jesteśmy na początku drogi. Wykorzystanie różnych wariantów i modeli sztucznej inteligencji w działalności e-commerce i szybka adaptacja nowych narzędzi będzie stanowić o konkurencyjności naszego sklepu. Od algorytmizacji zakupów i cen przez wewnętrzne procesy, aż po obsługę Klienta – AI rewolucjonizuje nasze metody pracy – komentuje Michał Pawlik, prezes Morele.net.

Zachęcające pierwsze efekty wdrożenia

Oceniany przez pracowników Morele.net ChatGPT, wzmocniony danymi ze sklepu, udziela szybkich i dobrych (a czasami nawet bardzo dobrych) odpowiedzi dla około 50% z 10 tysięcy pytań, jakie są zadawane za pośrednictwem funkcji „Zapytaj eksperta”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Biorąc pod uwagę, że to pierwsze wdrożenie, silnik cały czas jest optymalizowany, a w kolejce jest zasilenie go kolejnymi zestawami danych – to bardzo dobry wynik. Istotnie obniżymy koszty obsługi klienta, jednocześnie podnosząc konwersję – komentuje Dariusz Jodziewicz, dyrektor jakości w Morele.net.

Za funkcjonalność „Zapytaj eksperta” na Morele.net odpowiada młody krakowski startu-up askspot.io, dostarczający platformę, za pomocą której niezależni eksperci mogą odpowiadać na pytania Klientów różnych sklepów. Dodatkowe wdrożenie ChatGPT pozwoli wyodrębnić prostsze zapytania Klientów tak, aby zrzeszeni na platformie eksperci mogli poświęcić więcej czasu na doradztwo zakupowe i rozwiązywanie trudniejszych problemów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się