Wiralowe wideo wykorzystywane w reklamach to już dziś codzienność marketingu na całym świecie. Nic więc dziwnego, że po podobne rozwiązanie sięgnął londyński klub Chelsea FC, który postanowił zaprezentować kibicom swoje nowe stroje na sezon 2023/2024 w niecodzienny sposób.
W tym celu zaproszono do współpracy studio The Berry, specjalizujące się w animacji komputerowej. Efektem działań jest 10-sekundowy filmik prezentujący olbrzymich rozmiarów koszulkę z logo Chelsea i Nike, powiewającą na legendarnym londyńskim moście Tower Bridge.
Zobacz również
fot. The Berry
Nowe technologie w służbie marketingu
Projekt został zrealizowany z wykorzystaniem programu Adobe Photoshop, jednak digitalizacji stroju towarzyszyły długie przygotowania. Pierwszym krokiem było dokładne sfotografowanie fizycznej wersji ubrań. W tym celu przygotowano specjalne oświetlenie imitujące to, na tle którego na co dzień prezentuje się Tower Bridge. Następnie poszczególne fotografie połączono ze sobą, zwracając szczególną uwagę na teksturę, szczegóły koszulki, wygląd logo i innych detali, dzięki czemu cyfrowy wizerunek T-shirta do złudzenia przypomina oryginał.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ostatnim krokiem było wykorzystanie modelu 3d koszulki i nałożenie na niego poszczególnych warstw stworzonych w programie komputerowym. Do realizacji zadania wykorzystano również m.in. oprogramowanie Houdini, a twórcy zwrócili uwagę nie tylko na szczegóły dotyczące materiału, z którego wykonana jest koszulka, ale także na kierunek czy siłę wiatru „wiejącego” w filmiku. Wszystkie te działania pozwoliły na uzyskanie efektu do złudzenia przypominającego faktyczne rozwieszenie T-shirta Chelsea FC na przęsłach Tower Bridge.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. The Berry
Viralowe wideo, czyli przepis na udaną reklamę
Dzięki najnowszej kreacji londyński klub dołączył do grona firmy chcących skupić uwagę odbiorców w nieoczywisty sposób. Viralowe filmiki typu fake OOH publikowane w sieci to metoda promocji, na którą dotychczas zdecydowali się już m.in. marketingowcy Maybelline, sieci restauracji Subway, czy zespół odpowiedzialny za reklamę filmu „Barbie” (reż. G. Gerwig). Wraz z rozwojem nowych technologii, takie rozwiązania stają się coraz popularniejsze, co wynika na przykład z faktu, że koszty realizacji reklam typu fake OOH są znacznie niższe niż tworzenia zapierających dech w piersiach instalacji w realnym świecie.
Zdjęcie główne: The Berry
PS: Technologia DeepFake ożywia arcydzieła malarstwa na ekranach digital OOH
DeepFake nie do poznania odmienia rynek mediów internetowych. Teraz również wkracza do świata cyfrowej reklamy zewnętrznej. Screen Network uruchomiło na swojej ogólnopolskiej sieci ekranów digital OOH kampanię „Poruszamy sztukę”, w ramach której emitowane są przyciągające uwagę arcydzieła malarstwa ożywione za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji.
PS2: Reklama OOH w Polsce w 2023 roku [RAPORT]
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w 2023 roku.