Chelsea Londyn i Nike przejęły Tower Bridge w viralowym filmiku

Chelsea Londyn i Nike przejęły Tower Bridge w viralowym filmiku
Londyński klub Chelsea FC pochwalił się nowymi strojami stworzonymi we współpracy z firmą Nike. W tym celu londyński studio kreatywne The Berry przygotowało viralową kreację prezentującą gigantyczną koszulkę Chelsea rozwieszoną na londyńskim Tower Bridge.
O autorze
2 min czytania 2024-03-01

Wiralowe wideo wykorzystywane w reklamach to już dziś codzienność marketingu na całym świecie. Nic więc dziwnego, że po podobne rozwiązanie sięgnął londyński klub Chelsea FC, który postanowił zaprezentować kibicom swoje nowe stroje na sezon 2023/2024 w niecodzienny sposób.

W tym celu zaproszono do współpracy studio The Berry, specjalizujące się w animacji komputerowej. Efektem działań jest 10-sekundowy filmik prezentujący olbrzymich rozmiarów koszulkę z logo Chelsea i Nike, powiewającą na legendarnym londyńskim moście Tower Bridge.

fot. The Berry

Nowe technologie w służbie marketingu

Projekt został zrealizowany z wykorzystaniem programu Adobe Photoshop, jednak digitalizacji stroju towarzyszyły długie przygotowania. Pierwszym krokiem było dokładne sfotografowanie fizycznej wersji ubrań. W tym celu przygotowano specjalne oświetlenie imitujące to, na tle którego na co dzień prezentuje się Tower Bridge. Następnie poszczególne fotografie połączono ze sobą, zwracając szczególną uwagę na teksturę, szczegóły koszulki, wygląd logo i innych detali, dzięki czemu cyfrowy wizerunek T-shirta do złudzenia przypomina oryginał.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ostatnim krokiem było wykorzystanie modelu 3d koszulki i nałożenie na niego poszczególnych warstw stworzonych w programie komputerowym. Do realizacji zadania wykorzystano również m.in. oprogramowanie Houdini, a twórcy zwrócili uwagę nie tylko na szczegóły dotyczące materiału, z którego wykonana jest koszulka, ale także na kierunek czy siłę wiatru „wiejącego” w filmiku. Wszystkie te działania pozwoliły na uzyskanie efektu do złudzenia przypominającego faktyczne rozwieszenie T-shirta Chelsea FC na przęsłach Tower Bridge.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. The Berry

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Viralowe wideo, czyli przepis na udaną reklamę

Dzięki najnowszej kreacji londyński klub dołączył do grona firmy chcących skupić uwagę odbiorców w nieoczywisty sposób. Viralowe filmiki typu fake OOH publikowane w sieci to metoda promocji, na którą dotychczas zdecydowali się już m.in. marketingowcy Maybelline, sieci restauracji Subway, czy zespół odpowiedzialny za reklamę filmu „Barbie” (reż. G. Gerwig). Wraz z rozwojem nowych technologii, takie rozwiązania stają się coraz popularniejsze, co wynika na przykład z faktu, że koszty realizacji reklam typu fake OOH są znacznie niższe niż tworzenia zapierających dech w piersiach instalacji w realnym świecie.

Zdjęcie główne: The Berry

PS: Technologia DeepFake ożywia arcydzieła malarstwa na ekranach digital OOH

DeepFake nie do poznania odmienia rynek mediów internetowych. Teraz również wkracza do świata cyfrowej reklamy zewnętrznej. Screen Network uruchomiło na swojej ogólnopolskiej sieci ekranów digital OOH kampanię „Poruszamy sztukę”, w ramach której emitowane są przyciągające uwagę arcydzieła malarstwa ożywione za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji.

PS2: Reklama OOH w Polsce w 2023 roku [RAPORT]

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w 2023 roku.