Pod koniec marca br. informowaliśmy o tym, że z kilku popularnych platform modowych w Chinach wycofano produkty H&M. Był to elementu bojkotu szwedzkiej marki tuż po tym, gdy ogłosiła, że zaprzestaje korzystania z bawełny z regionu, w którym prześladuje się mniejszość ujgurską.
Podobne deklaracje złożyły wówczas takie marki, jak m.in. Nike, adidas oraz Puma. Teraz przyszło im za to zapłacić.
Zobacz również
Na mocy nacisku ze strony chińskiego rządu, w kilku programach emitowanych w chińskiej telewizji logotypy wspomnianych wyżej brandów zostały zamazane w taki sposób, aby widz nie mógł zidentyfikować, jakiej marki ubrania czy też buty pojawiają się na ekranie.
Co więcej, w związku z kontrowersjami wokół zaangażowania się w akcję na rzecz wsparcia mniejszości ujgurskiej, aplikacje marek adidas oraz Nike zostały usunięte ze sklepów Huawei oraz Xiaomi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gdy media obiegła informacja o tym, że pisarz Jakub Żulczyk został oskarżony o znieważenie prezydenta Polski, w wyszukiwarce Google na szycie podpowiedzi po wpisaniu frazy „Andrzej Duda” pojawiało się słowo „debil”. Teraz kontrowersyjne hasło zniknęło z Google’a.