Chińska telewizja zamazuje logotypy marek H&M i Nike – to część bojkotu brandów przez tamtejszy rząd

Chińska telewizja zamazuje logotypy marek H&M i Nike – to część bojkotu brandów przez tamtejszy rząd
W programach nadawanych w chińskiej telewizji logotypy takich brandów, jak m.in. Nike, adidas czy H&M zostały zamazane. Jest to zemsta tamtejszego rządu za wyrażenie wsparcia wobec prześladowanych Ujgurów.
O autorze
1 min czytania 2021-04-09

Pod koniec marca br. informowaliśmy o tym, że z kilku popularnych platform modowych w Chinach wycofano produkty H&M. Był to elementu bojkotu szwedzkiej marki tuż po tym, gdy ogłosiła, że zaprzestaje korzystania z bawełny z regionu, w którym prześladuje się mniejszość ujgurską.

Podobne deklaracje złożyły wówczas takie marki, jak m.in. Nike, adidas oraz Puma. Teraz przyszło im za to zapłacić.

Na mocy nacisku ze strony chińskiego rządu, w kilku programach emitowanych w chińskiej telewizji logotypy wspomnianych wyżej brandów zostały zamazane w taki sposób, aby widz nie mógł zidentyfikować, jakiej marki ubrania czy też buty pojawiają się na ekranie. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej, w związku z kontrowersjami wokół zaangażowania się w akcję na rzecz wsparcia mniejszości ujgurskiej, aplikacje marek adidas oraz Nike zostały usunięte ze sklepów Huawei oraz Xiaomi. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gdy media obiegła informacja o tym, że pisarz Jakub Żulczyk został oskarżony o znieważenie prezydenta Polski, w wyszukiwarce Google na szycie podpowiedzi po wpisaniu frazy „Andrzej Duda” pojawiało się słowo „debil”. Teraz kontrowersyjne hasło zniknęło z Google’a.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się