„Gdyby ktoś o nas pytał, jesteśmy w sadzie” mówią założyciele marki Bracia Sadownicy, którym rodzinny sad towarzyszył od dzieciństwa. Pierwsze wspomnienia i zachwyt kwitnącymi jabłoniami, przerodziły się w pomysł na stworzenie firmy, inspirowanej naturą i pasją. O sad i jabłka trzeba się troszczyć z miłością – tylko wtedy wspólny wysiłek wielu ludzi da spodziewane efekty i produkty najwyższej jakości. To zaangażowanie i autentyczność można znaleźć w serii filmów inspirowanych filozofią marki i opowiadających historie tworzących ją ludzi.
W pierwszej odsłonie możemy zobaczyć trzy filmy. Ich narratorami są pracownicy, których życie jest związane z sadem od wielu lat. W towarzystwie odgłosów natury, otwierają przed widzami drzwi do świata, w którym przyroda i człowiek współpracują. Produkcja nie jest typowym materiałem reklamowym, lecz refleksyjną opowieścią o pasji i szacunku wobec natury.
Zobacz również
Za całościową obsługę marketingową Braci Sadowników oraz opracowanie kampanii komunikacyjnej „Ci od jabłek” odpowiada agencja Cape Morris. Inspiracją dla koncepcji była filozofia marki, czyli przede wszystkim dążenie do autentyczności. Twórcy kampanii wyszli z założenia, że idei tej nie uda się oddać w klasycznej, komercyjnej reklamie. Zdecydowali się więc na nakręcenie serii filmów dokumentalnych, które w szczery i wiarygodny sposób przedstawią wartości, przyświecające marce Bracia Sadownicy.
– Bracia Sadownicy powstali na kanwie prawdziwej historii sadowniczej rodziny. Tak skonstruowana marka z „ludzką twarzą” wymaga autentycznej komunikacji. Przygotowanie krótkich filmów dokumentalnych pokazujących sad, ludzi w nim pracujących i samych braci jest najprostszym i najlepszym sposobem na komunikację z naszymi konsumentami – mówi Dawid Błaszczyk, dyrektor marketingu, partner zarządzający.
Za przygotowanie materiałów odpowiadał dom produkcyjny Videlec. Filmy wyreżyserował Krzysztof Komander, młody polski dokumentalista, scenarzysta i montażysta, nominowany do nagród na festiwalach filmowych, m.in. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu czy Off Cinema w Poznaniu. W pracę nad projektem zaangażowani byli również operator Piotr Dudak, producent Agnieszka Chromicka i kierownik produkcji Katarzyna Frątczak.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing