„Ciałozmienna – nie odkładaj swojego ciała na później” to kampania społeczno-edukacyjna, która porusza temat zmian w ciele kobiety po ciąży i porodzie. Akcja otwiera przestrzeń na edukację zdrowotną, wsparcie i normalizację zmian, które pomimo że są fizjologiczne, to często są też źródłem frustracji i wstydu.
Na potrzeby kampanii, agencja badawcza Opinia24 przeprowadziła badanie wśród 500 kobiet – matek dzieci do 5. roku życia. Wyniki:
Zobacz również
- 97% kobiet zauważa zmiany fizyczne lub emocjonalne po porodzie,
- 54% nigdy z nikim nie rozmawiało o tych zmianach,
- 78% czuło wstyd, żal lub frustrację wobec swojego ciała,
- 31% deklaruje brak akceptacji ciała po porodzie.
– Te dane są poruszające, ale niestety nie zaskakujące. Kobiety zostają z tym wszystkim same. Zrobiliśmy Ciałozmienną po to, żeby spróbować to zmienić. Ciałozmienna to kampania, która przywraca kobietom głos, ma je motywować aby zadbały o swoje zdrowie i nie odkładały swojego ciała na później – mówi Monika Majcher, pomysłodawczyni i organizatorka kampanii.
Ciałozmienna powstała we współpracy z zespołem ekspertek, Głównymi ekspertkami kampanii są położne, m.in.: Małgorzata Drężek-Skrzeszewska – położna, edukatorka, Małgorzata Buba – położna rodzinna, doradczyni laktacyjna, Natalia Barska czy Pola Miecińska. Głos ekspercki został również oddany fizjoterapeutom uroginekologicznym, terapeutkom mięśni dna miednicy, seksuologom czy dermatologom. Kampanię wspierają również Katarzyna Błażejewska – Stuhr – dietetyczka kliniczna, Maria Prokop – trenerka oddechu i nauczycielka jogi oraz Agnieszka Kobus- Zawojska- multimedalistka olimpijska, wioślarka.
W ramach akcji na stronie oraz w mediach społecznościowych pojawiły się darmowe treści poradnikowe i eksperckie: materiały wideo, rolki i artykuły poradnikowe, które stworzyły specjalistki. Opublikowane zostaną również podcasty edukacyjne.
Poznań stolicą magii, smoków i kosmicznych przygód, dzięki kampanii promującej Pyrkon
– Kampania powstała na bazie moich osobistych doświadczeń związanych z macierzyństwem jak również wieloletniej pracy zawodowej z położnymi. W kampanii chcemy promować niedoceniany zawód położnej, ponieważ wiele kobiet nie wie, położna może wspierać kobietę na każdym etapie jej życia – mówi Monika Majcher, pomysłodawczyni kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt długofalowy – każda edycja z nowym tematem
Ciałozmienna to kampania zaplanowana na wiele lat. Każda kolejna edycja będzie skupiona wokół jednego, wybranego tematu przewodniego – rozwinięcie tematu ciała kobiecego po ciąży, profilaktyki onkologicznej, menopauzy czy edukacji nastoletnich dziewczynek w zakresie zmian fizycznych jakie zachodzą w ich ciałach.
Do każdego z tych tematów organizatorzy będą zapraszać nowych ekspertów i ekspertki z konkretnych dziedzin oraz angażować partnerów, którzy realnie wspierają kobiety w danym obszarze. Kampania będzie się rozwijać razem z potrzebami kobiet.
Projekt jest realizowany w modelu pro bono, przy współpracy z doświadczonymi zespołami kreatywnymi, komunikacyjnymi i badawczymi.
Za koncepcję kampanii odpowiada Monika Majcher, która na co dzień prowadzi agencję komunikacyjną Heima PR. Branding zaprojektowała Ania Szmida, a za rozwinięcie identyfikacji wizualnej odpowiadała Joanna Buczko. Projekt strony internetowej wykonała agencja we3studio, w zespole Natalia Zmarzła (design) i Julian Kondej (strategy & concept). Stronę www.cialozmienna.pl wdrożyła agencja On The Rocks.
Ciałozmienna działa dzięki zaangażowaniu i zaufaniu partnerów – m.in. Fundacji Legii, Screen Network, we3studio, On The Rocks, Heima PR, Pola Projektowe, Cerasus, Pin Up Studio oraz licznych ekspertów i ekspertów pracujących pro bono. Patronat nad kampanią objęły m.in. Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, Fundacja Instytut Matki i Dziecka, Polskie Centrum Edukacji, Fundacja Kobiety Bez Diety, Fundacja Wygrywamy i Maria Prokop Yoga.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko