Citroen prezentuje nowe, uproszczone logo

Citroen prezentuje nowe, uproszczone logo
Citroen wraca do korzeni i prezentuje nowe logo, które jest reinterpretacją oryginału z 1919 roku. To już dziewiąta zmiana logo w ponad 100-letniej historii marki motoryzacyjnej, a trzecia w ciągu ostatnich 13 lat.
O autorze
1 min czytania 2022-09-28

Tym razem Citroen wraca do klasyki z początków XX wieku i stawia na minimalizm. Nowe logo zawierające dwa proste szewrony w owalu do złudzenia przypomina pierwszy znak graficzny firmy, który zaprojektował sam założyciel marki w 1919 roku. Właśnie wtedy Andre Citroen zainspirował się sukcesem swojej  pierwszej firmy produkującej przekładnie zębate w kształcie jodełek.

Tym samym marka ma nadzieję, że wizualnie wyróżniający się znaczek stanie się natychmiast rozpoznawalnym elementem charakterystycznym dla wszystkich modeli Citroena.

Nowe logo to nie jedyna zmiana w identyfikacji wizualnej Citroena. Zostanie ona oparta na uproszczonej palecie kolorów z odcieniami beżu i szarości, które gdzie niegdzie będą wzbogacone dwoma nowymi kolorami . Bardziej energiczna i charakterystyczna Infra-Red zastąpi obecnie stosowaną czerwień. Z kolei uspokajający niebieski kolor Monte Carlo powróci do portfolio samochodów w niedalekiej przyszłości. Dopełnieniem zmian wizualnych jest pojawienie się nowego podpisu marki, który przekonuje, że „Nic nie porusza nas jak Citroën”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zmienione logo i tożsamość Citroena w połączeniu z nowym hasłem podkreślają nadchodzącą rewolucję w podejściu marki do przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności oraz jej zaangażowania w obsługę klienta.        

Nasza nowa tożsamość jest eleganckim symbolem postępu, ponieważ przenosimy naszych klientów fizycznie – w odważnych, przyszłościowych pojazdach, które rzucają wyzwanie tradycyjnym regułom branżowym, a także emocjonalnie – zapewniając, że całe ich doświadczenie – w szczególności przejście na napęd elektryczny – jest bardziej przystępne, wygodne i przyjemne, niezależnie od ich potrzeb – mówi Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna,

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowe logo zadebiutuje na „koncepcyjnym samochodzie rodzinnym” Citroena pod koniec września, a następnie stopniowo będzie zdobić kolejne pojazdy od połowy 2023 r.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Niedawno również Skoda zmieniła swoje logo. Zmodyfikowana zostanie także częstotliwość wykorzystania znaku słownego marki – będzie prezentowany częściej niż logo firmy w komunikacji marketingowej. 

fot. carscoops.com