Wiodąca kancelaria prawna EY Law przeprowadziła kompleksowy przegląd świadczonych przez Cloud Technologies usług i oferowanych produktów pod kątem wymogów RODO.
25 maja br. wchodzi w życie Unijne Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które zastąpi dotychczasowe przepisy o ochronie danych osobowych. W ostatnich miesiącach Cloud Technologies wdrożyła niezbędne procedury mające na celu zapewnienie zgodności z wymaganiami stawianymi przez nowe prawo, jak również zleciła kancelarii EY Law przeprowadzenie przeglądu usług i produktów oferowanych przez spółkę, w zakresie spełnienia wymogów RODO.
Zobacz również
– Bezpieczeństwo internautów i ochrona danych osobowych to dla nas kwestie o strategicznym znaczeniu. Nasz biznes od początku działalności związany jest z danymi i ich ochrona zawsze była dla nas priorytetem, dlatego też od dawna mamy wdrożone restrykcyjne procedury wewnętrzne dotyczące ochrony danych – mówi Piotr Prajsnar, Prezes Cloud Technologies. – W ostatnim czasie przeprowadziliśmy szereg działań nakierowanych na przygotowanie się do wejścia w życie nowych przepisów prawnych m.in. zleciliśmy kancelarii EY Law przeprowadzenie analizy prawnej naszych produktów i usług. Z racji tego, że większość informacji, które przetwarzamy w ramach naszej oferty nie jest danymi osobowymi z uwagi na ich anonimowy charakter, nasza działalność nie ulegnie wielkim zmianom. Uważam, że jesteśmy dobrze przygotowani do wchodzących niebawem w życie nowych przepisów prawnych – dodaje.
Surowe dane, które są przetwarzane przez Spółkę na autorskiej platformie DMP OnAudience.com są zawsze poddawane procesowi anonimizacji. Aby chronić prywatność użytkowników stosowany jest losowy, alfanumeryczny identyfikator dla każdego urządzenia, na temat którego przetwarzane są dane. Dzięki temu internauci, których dotyczą pozyskane informacje, pozostają całkowicie anonimowi.
Dane odgrywają bardzo ważną rolę w marketingu cyfrowym, a ich znaczenie będzie w najbliższych latach rosło. Głównym motorem napędowym globalnego rynku danych cyfrowych w marketingu jest w szczególności szybko rosnący rynek reklamy realizowanej w modelu programmatic. Jak szacuje eMarketer w USA w 2019 roku w tym modelu realizowanych będzie już 83,6% wydatków na reklamę odsłonową w Internecie. Podobnie sytuacja wygląda na rynku europejskim – zgodnie z raportem IAB Europe – rynek reklamy w modelu programmatic rośnie w tempie dwucyfrowym. Jego wartość w 2016 r. sięgnęła 8,1 mld euro i wzrosła o ponad 40% r/r. Dla rozwoju całej branży cyfrowej szczególnie ważne jest zbieranie wysokiej jakości danych, które są kluczowe dla skuteczności realizowanych kampanii. Jakość i ochrona danych są warunkami sine qua non dalszego rozwoju rynku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakość danych demograficznych dostarczanych przez Cloud Technologies w ramach platformy OnAudience.com została w ostatnim czasie zweryfikowana w niezależnym badaniu Nielsen Digital Ad Ratings, będącym rynkowym standardem pomiaru widowni kampanii internetowych. Wyniki testu wykazały, że w każdym z przebadanych segmentów dane z oferty Cloud Technologies znacząco przewyższają średniorynkowe rezultaty, a różnice sięgały od 20 do niemal 50 punktów procentowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Im lepsza jakość danych tym bardziej efektywne stają się działania digitalowe i tym skuteczniej wykorzystany jest budżet reklamowy. Dbając o jakość danych rozwijamy własne technologie do ich analizy i weryfikacji oraz posiadamy restrykcyjne procedury wewnętrzne, które zapewniają wysoki poziom kontroli nad przetwarzanymi zasobami. Bardzo dobre wyniki testów Nielsen DAR są potwierdzeniem, że nasi klienci otrzymują segmenty najwyższej jakości – tłumaczy Maciej Sawa, Chief Commercial Officer w OnAudience.com należącej do Cloud Technologies.
Cloud Technologies jest jednym z największych na świecie dostawców anonimowych profili internautów, które służą do precyzyjnego targetowania reklamy internetowej. Autorska baza danych zawiera ponad 12 miliardów anonimowych profili użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych praktycznie na całym świecie. Międzynarodowy rynek danych, na którym działa spółka dynamicznie rośnie. Według raportu OnAudience.com globalna wartość rynku danych ma w tym roku przekroczyć 18 mld dolarów, a polski rynek cyfrowych informacji będzie wart ponad 30 mln dolarów, co oznacza wzrost o ponad 240% w stosunku do 2017 r.