… zwiększenie efektywności targetowania kampanii.
Koncern badawczy dostarczać będzie warszawskiej spółce takie dane, jak np. wiek, płeć, dochód, wykształcenie, status zatrudnienia, wielkość miejscowości, korzystanie z usług finansowych czy serwisów VoD. Na liście kategorii znalazło się łącznie 145 pozycji, które w zestawieniu z audience data, czyli wielkimi, nieustrukturyzowanymi zbiorami cyfrowych informacji o internautach, pozwolą na bardzo dokładne określanie grup docelowych i skuteczne dostosowywanie reklam.
Zobacz również
Dane demograficzne wykorzystywaliśmy już wcześniej w naszych analizach, jednak te pochodzące od GfK, są znacznie bardziej precyzyjne. Nasz partner posiada duże, reprezentatywne panele konsumenckie, budowane od wielu lat na bazie rekrutacji offline. Takie podejście zapewnia pełną weryfikację potencjalnych panelistów, co przekłada się na bardzo wysoką rzetelność zbieranych danych demograficznych. W ten sposób możemy tworzyć wiarygodne profile demograficzne i łączyć je z profilami behawioralnymi. W efekcie maksymalizujemy skuteczność targowania reklam online – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Dzięki temu mediaplanerzy będą mieć możliwość targetowania grup docelowych na bazie zarówno zmiennych demograficznych, jak i behawioralnych. To nowe rozwiązanie umożliwia lepszą integrację programatycznych kampanii online z kampaniami telewizyjnymi i zapewnia jeszcze wyższą precyzję wyboru grupy docelowej kampanii reklamowej.
Dane są już dostępne na autorskiej platformie DMP OnAudience.com, należącej do Cloud Technologies oraz na wiodących platformach DSP – Adform oraz DoubleClick, umożliwiających reklamodawcom i agencjom kupowanie reklam w modelu programmatic.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Na temat współpracy obu firmy wypowiedziała się również Hanna Kuźmierkiewicz, Team Manager, GfK Crossmedia Link. Jej zdaniem współpraca Cloud Technologies i GfK Polonia to odzwierciedlenie światowego trendu integracji wielu źródeł danych i tworzenia wartości dodanej, istotnej w komunikacji pomiędzy markami a konsumentami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W GfK pracujemy od ostatniego czasu nad wieloma projektami wykorzystania unikatowych zbiorów danych. Nasi badacze i eksperci z zakresu data sciences, generują nowe pomysły, czerpiąc inspiracje i doświadczenie ze współpracy GfK z klientami z wielu różnorodnych rynków. Cieszymy się, że zbierane przez nas dane wnoszą nową jakość do świata reklamy online – twierdzi Hanna Kuźmierkiewicz.
Polacy w coraz większym stopniu nie tolerują reklam. Według danych OnAudience.com, jesteśmy liderami w ich blokowaniu. Nie ma w tym jednak nic dziwnego – reklamy internetowe drażnią, są inwazyjne, ich treść rzadko dostosowywana jest do rzeczywistych zainteresowań konsumentów. Wpływa to na ich skuteczność.
Kilka lat temu jakościową zmianę na rynku reklamowym zdecydowała się wprowadzić warszawska spółka Cloud Technologies. Przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zaczęła analizować preferencje internautów i, przetwarzając ogromne zbiory informacji, tworzyć profile behawioralne użytkowników sieci. W tej chwili Cloud Technologies przetwarza już ponad 3 mld anonimowych profili internautów w ponad 187 państwach, co czyni ją największą hurtownią danych w Europie. Spółka dokładnie analizuje tysiące zmiennych, m.in. zainteresowania, preferencje zakupowe, wyszukiwane hasła, czas spędzony w internecie, etc., dostarczając precyzyjne dane reklamodawcom.